Uppdateringar misslyckas: 2018-12, kumulativ uppdatering för Windows 10 Version 1803 för x64-baserade system (KB4471324) – fel 0x80070015, 2018-12, säkerhetsuppdatering för Adobe Flash Player för Windows 10 Version 1803 för x64-baserade system (KB4471331) – fel 0x80070015, 2018-12, uppdatering för Windows 10 Version 1803 för x64-baserade system (KB4023057) – fel 0x80070015, Windows-verktyget Borttagning av skadlig programvara – december 2018 (KB890830) – fel 0x80070015,
Försöka igen funkar inte.
Testa att temporärt stänga av ditt antivirusprogram (om du använder något annat än Windows inbyggda) och se om det fungerar bättre.
Har provat med att stänga av Kaspersky Internet Security men det hjälper inte. Uppdateringar misslyckas.
Alla felmeddelandena är likadana (0x80070015) så allting verkar handla om samma problem.
Enligt en forumguide hos Microsoft föreslås att du först ska testa att starta i felsäkert läge och försöka uppdatera. Om inte det hjälper, testa att skapa ett nytt extra användarkonto (ett administratörskonto) och se om det går att göra uppdateringarna där.
Om inget av det hjälper, testa att uppdatera Windows ”utanför” Windows Update. Här har Microsoft en omfattande guide med olika alternativ.