Forumsvar skapade


5568600099
Åskådare

    Disken funkar på andra datorer jag provat den på. Gjorde en statuskoll, då den var uppkopplad på annan dator, med det program  ni föreslagit för liknande problem i 7/2019. Disken helt felfri.

    Ger upp här. Ominstallerar Windows igen. Tack för hjälpen.

    Mvh EP

     


    5568600099
    Åskådare

      I  diskhanteraren syns ej disken.

      I Enhetshanteraren finns den med, likaså i Enheter och skrivare.

      Felmeddelandet jag nämnde rörde ”USB-masslagringsenhet” (se bild)  Där stod ”Enheten har inte migrerats”. Jag funderar på om det har något samband.

      My passport” width=”420″ height=”320″ />

      Tack för hjälpen. I nummer 7/2019 har ni en artikel om mitt problem, tycks det. Har inte hunnit läsa den än.

      EP


      5568600099
      Åskådare

        Ja, det har jag gjort, men är nog inte klar med den biten. Fick se nu att det felmeddelande jag fick : Enheten har inte migrerats, inte gällde själva disken utan USB-lagringsenheten. Kan det påverka. Men har en extra hårddisk till, och den berörs inte.

        Den hårddisk som ej visas i utforskaren har inga felmeddelanden.( i Diskhanteraren)

        Den hittas ej i Kommandotolken heller!

        Vid första feltillfället, som jag reparerade med en ominstallation av Windows, provade jag disken på två andra datorer. På en av datorerna uppstod då samma fel, dvs den fanns inte i den datorns Utforskare.

         

        Mvh EP

         


        5568600099
        Åskådare

          <p style=”text-align: center;”>Ja, detta har försökt, förutom att byta sladd, då det inte låter sig göras. Disken funkar på andra datorer. På en googling, fick jag detta svar. ”Om du är en Windows-användare och du  nyligen uppgraderat till Windows 10 kan du kanske  se felet Enhet inte migrerat…………..Om du uppgraderar till Windows 10 eller uppdaterar………..Här ska du se händelsen som heter Enheten är inte migrerad. Om du ser detta felmeddelande i händelselistan kan du inte använda den problematiska enheten.”</p>
          <p style=”text-align: center;”>Ja, jag har uppdaterat och jag ser detta meddelande. Hårddisken är ganska ny.</p>
          <p style=”text-align: center;”>Den har slutat fungera en gång tidigare, men då ominstallerade jag Win 10, och allt funkade. Nu har det alltså hänt igen.</p>
          <p style=”text-align: center;”>Säger detta något som kan sprida ljus över problemet?</p>
          <p style=”text-align: center;”></p>
          <p style=”text-align: center;”></p>
          <p style=”text-align: center;”></p>
          <p style=”text-align: center;”></p>
          <p style=”text-align: center;”>..</p>
          <p style=”text-align: center;”></p>
          <p style=”text-align: center;”></p>