Forumsvar skapade
Tillägg. Från Spray Support har jag fått följande svar
”
Sprayredaktionen (Spray Passagen Support) 20 okt. 14:38 |
Kommuniceras via POP. Jag kan skicka mail eftersom det sker genom SMTP till Bredband.net. Jag har dock behållt min mailadress på Spray. Det är läsningen från Spray via POP som inte fungerar.
Det blir egentligen inget felmeddelande utom att jag ombeds logga in, vilket har förekommit förut, men den här gången blir svaret från servern Access denied.
Uppdateringarna märks inte så jag kan inte svara på det
Problemet har löst sig. Den sista automatiska uppdateringen av Windows (och eventuellt i dat sammanhanget något av de andra programmen9 har gjort att problemet försvunnit.
Tack för era synpunkter och hjälp-
Åke Hägg
Angående programmen. Alla tre är uppdaterade. Chrome 15/9 i år. De andra två (Thunderbird o FSecure) uppdateras också automatiskt. Jag kör 64-bitars Chrome.
Här är en bild tagen från skärmen. Det kanske inte syns klartt men knapparna är svaga och kan inte användas.
När jag letar upp säkerhet och underhåll och hittar Windows defender så är knapparna bleka och kan ej användas. Någon ändring är inte möjlig.
Hej,
Vi beklagar men vi har fortsatta driftsproblem med en SMTP server som medför att man inte kan skicka e-post genom POP och externa mailprogram.
Använd webmailen för att logga in er mail. Dvs via internet http://www.spray.se / http://www.home.se.
Felet kommer och går och det felsöks.”
Det kan vara hos Spray felet ligger men å andra sidan kan Spray ha fått flera anmälningar och tror att felet uppkommer hos dem, medan det i stället är uppdateringar av Thunderbird som skapar problemet.