Forumsvar skapade


billyg
Medlem

    Livet är fantastiskt! Utan att ha förstått min fråga har du besvarat den så bra att jag vet hur jag skall göra. Att man måste återinstallera sitt OS efter att ha tagit bort det verkar rätt så kristallklart. Nu är i alla fall allt frid och fröjd. Tack för hjälpen.


    billyg
    Medlem

      Nu är problemet löst. Nu har jag kontakt och nu får jag 95 mbit/s. Lösningen blev en nyinköpt ethernetkabel. Den andra var tydligen felaktig. Tack och hej.


      billyg
      Medlem

        Jag får inga felmeddelanden annat än att kontakt med internet saknas. Jag har följt Bahnhofs guider noggrant och jag har kontaktat deras support och fått svaret att jag får kontakta min datorleverantör. Jag har gissat på att min dator är inställd på att bara ha kontakt med routern. Är en sådan inställning av datorn möjlig och i så fall hur ställer jag om den.


        billyg
        Medlem

          Internetleverantören är Bahnhof och operativsystemet Windows 7. Routern har beteckningen Wireless N300 router. Model F9K1010v1. Jag köpte den på NetonNet för ungefär ett år sedan. belkin.139 är det namn den fått på min dator.


          billyg
          Medlem

            Ursäkta att det tog tid. Jag förstod inte hur man skall göra.

            1. Routern är ansluten till fiberkabeln med kabel. Datorn är ansluten till routern med WiFi

            2. Hastigheten på abonnemanget är 100/10 mbit/s

            3. Hastigheten varierar förstås med tidpunkten på dagen.
            4. Routern är en Belkin.139.
            För det mesta klassas hastigheten av Bredbandskollen som dålig, ibland som godkänd men aldrig som bra. För det mesta får jag 35-40 mbit/s.

            Det viktigaste är det jag egentligen frågade om nämligen hur jag ställer in min dator så att jag kan ansluta direkt till fibern med hjälp av en Ethernetkabel.