Forumsvar skapade


user-409037
Åskådare

    Nej, men jag skall kontakta HP angående systemåterställningen, som inte verkar fungera? Enligt HP har datorn de senaste drivrutinerna? Det ursprungliga felet, som kvarstår, är ju inte allvarligt, så det får väl vara så länge. För övrigt så kommer vi kanske inte längre nu, men jag har lärt mig lite grann under resans gång. Tack för visat intresse.  TACK // Börje


    user-409037
    Åskådare

      Jag försökte med 25.20.100.6618, då ”latest”. Jag har nu även försökt med 26.20.100.6709 (18/4-19) med samma resultat. Installationen avbryts och rutan i Bifogad fil kommer upp.  Det verkar komma tätt med uppdat. från Intel, men vad hjälper det när inte datorn är validerad för dessa. Den drivrutin jag kunde uppdatera med kom via HP.

      Bifoga filer:

      user-409037
      Åskådare

        Här är namn och nr.   Nu borde du veta det mesta om datorn. Uppstartad 20/2 -19.

        första gången.

        HP Pavilion Laptop 15-cs0xxx

        serienr. 5CD8353YWK

        prod.nr. 4RE73EA#UUW


        user-409037
        Åskådare

          Hej! Jag har nu gått in på HP support Assistant och hittat en nyare drivrutin. Den är nu: 24.20.100.6344, men ingen förändring av felet. På Intels hemsida finns en nyare drivrutin, men den accepterar ej datorn??


          user-409037
          Åskådare

            Kortet är: Intel(R) UHD Grapics 620 och drivrutin: 23.20.16.4973  Jag har provat att uppdatera drivrutinerna i enhetshanteraren igen och Windows verkar ”nöjd”.


            user-409037
            Åskådare

              Komplettering av ovanstående från tillförlitlighetsövervakaren :

              8/4.   Windows  Problem maskinvarufel
              Problemsignatur
              Händelsenamn: LiveKernelEvent
              Kod: 144
              Parameter 1: 3003
              Parameter 2: ffff860b6ec9f5c0
              Parameter 3: 40010000
              Parameter 4: 0
              OS-version: 10_0_17763
              Service Pack: 0_0
              Produkt: 768_1
              OS-version: 10.0.17763.2.0.0.768.101
              Språkvariant-ID: 105

              15/4 Windows problem Oväntad avstängning

              Problemsignatur
              Händelsenamn: BlueScreen
              Kod: c000021a
              Parameter 1: ffff8881544d6a10
              Parameter 2: ffffffffc0000428
              Parameter 3: 0
              Parameter 4: 1c300010000
              OS-version: 10_0_17763
              Service Pack: 0_0
              Produkt: 768_1
              OS-version: 10.0.17763.2.0.0.768.101
              Språkvariant-ID: 1053

               

               

               

               


              user-409037
              Åskådare

                Jag har nu provat med den äldsta återställningspunkten och det händer exakt samma ska här. Refererar till händelseförloppet ovan, för en vecka sedan. Systemåterställningen verkar ej fungera ?? Tillförlitlighetsövervakaren larmar för både Windowsfel (oväntad avstängning), programfel och HP CommRecovery (slutade fungera) .  Börje


                user-409037
                Åskådare

                  Vänligen läs ovan från 8/4-19. Som jag skriver för 6 dagar sen så provade jag en återställningspunkt en vecka bakåt, och då blev det knas. Har ej provat mer. Börje


                  user-409037
                  Åskådare

                    Hej igen! Jag har provat i felsäkert läge och det händer exakt samma sak där.  Börje


                    user-409037
                    Åskådare

                      Ja, jag har kollat om det finns nyare drivrutiner. Men nej.


                      user-409037
                      Åskådare

                        Hej igen! Jag har tagit bort ett par program och trodde först att orsaken kunde vara LibreOffice ,det funkade ett par ggr. med dialogrutan, sen kom det tillbaka? Har även försökt med systemåterställning några steg tillbaka, (1/4-19), men när det verkade vara klart så kom det massor av felmeddelanden, och så slocknade datorn. Jag startade med ”onknappen” och fick alternativ att starta om. Det blev ”Ångra systemåterställning”. Det här kan ju vara ett helt annat problem. Datorn fungerar nu, men det ursprungliga felet i dialogrutan kvarstår. Felet i sig är ju inte allvarligt, men störande. Jag har ingen lust att återställa Windows från start för detta, man kan ju använda ( Ctrl.+Skift+N ).  Jag får väl fortsätta avinstallera något mer program, men det finns inte så många, datorn är bara 2 månader. Har du något annat förslag tar jag tacksamt emot detta.

                        M.v.h.   Börje

                         


                        user-409037
                        Åskådare

                          Hej supporten ! Jag har kört systemfilsgranskaren som du rekommenderade. Men allt verkar ok.  Windows Resource Protection hittade inga integritetsbrott. DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth hittar ingenting heller att reparera. Skickar med en beskrivning från tillförlitlighetsövervakaren.

                          Windows Explorer

                          Problem

                          svarade inte och avslutades

                          Beskrivning
                          Ett problem orsakade att detta program slutade att fungera med Windows.
                          Felaktig programsökväg: C:\Windows\explorer.exe

                          Problemsignatur
                          Händelsenamn: AppHangB1
                          Programnamn: explorer.exe
                          Programversion: 10.0.17763.348
                          Programmets tidsstämpel: 03d46193
                          Signatur för avstannande: d956
                          Typ av avstannande: 134217728
                          OS-version: 10.0.17763.2.0.0.768.101
                          Språkvariant-ID: 1053
                          Ytterligare signatur 1: d956ab6a06fbf6f9e069c1087b9102d6
                          Ytterligare signatur 2: a3b0
                          Ytterligare signatur 3: a3b061006a9fe9a6a737eb69dc03317d
                          Ytterligare signatur 4: d956
                          Ytterligare signatur 5: d956ab6a06fbf6f9e069c1087b9102d6
                          Ytterligare signatur 6: a3b0
                          Ytterligare signatur 7: a3b061006a9fe9a6a737eb69dc03317d

                          Extra information om problemet
                          Bucket-ID: 22a6e686ac476fb71eb596cd7782c519 (2212840601139987737)

                          M.v.h.  Börje