Hur radera dubletter?

Inte löst
Detta ämne innehåller 5 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 4 år, 4 månader sedan.
Skapare
user-325380
Åskådare

Hej,

Jag behöver ett program för att leta upp dubbletter och har hittat följande: DupeGuru, Auslogics Duplicate Finder,  Awesome Duplicate Photo Finder, AllDup och Duplicate Filter. Problemet är att det inte går att hämta programmen.                Jag får ett meddelande att filen innehåller ett virus och därför tas bort. Det gäller samtliga ovanstående. Jag tvivlar på att ni skickar ut program med virus, så vad är problemet?

Janne

 

D har helt rätt i att programmen i Fördelszonen är viruskollade och testade så de innehåller inga dumheter. Det handlar helt enkelt om falsklarm. Det finns två sätt att gå runt detta som brukar fungera, det beror lite på vilket säkerhetsprogram du använder, men det ena är att återställa filen som säkerhetsprogrammet har plockat bort eller helt enkelt stänga av säkerhetsprogrammet innan du hämta programmet och sedan starta det igen.


user-325380
Åskådare

    Det är inte bara de program jag nämnde, utan alla program som jag försöker ladda ner från Fördelszonen får samma besked. Jag använder programmen i ert säkerhetspaket, så vilket skall jag stänga? Kaspersky är redan borttaget.

    Börja med att testa att stänga av antivirusprogrammet för att se om det blir någon skillnad. Hjälper inte det startar du antivirusprogrammet igen och testar att stänga av nästa. Berätta gärna vad du kommer fram till, det kan vara någon uppdatering eller inställning som våra tekniker behöver titta närmare på men som inte har dykt upp vid våra tester.


    user-325380
    Åskådare

      Jag använde Panda som antivirusprogram. Det hjälpte inte med att stänga av det. Till slut tog jag bort det helt från datorn och då fungerar nerladdningarna från Fördelszonen. Jag har nu installerat Avast istället och nu tycks allt fungera som det skall.  Problemet är alltså löst.

      Skönt att det är löst. Jag ska skicka informationen vidare till teknikerna så att de får undersöka saken. Det kanske är någon nygjord uppdatering, antingen hos oss eller hos Panda, som orsakade problemet. Tack för informationen.

      Forumet ’FÖRDELSZONEN’ är stängt för nya ämnen och svar.