Virus på Sigil i 8/2016?

Inte löst
Detta ämne innehåller 6 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av Airborne Frog Airborne Frog 7 år, 11 månader sedan.
Skapare Airborne Frog
Airborne Frog
Deltagare

Norton tar bort Sigil så fort som jag laddat ner det på grund av virus? (se bild 1)

Jag har ingen aning om vad ”WS.Reputation.1” är eller vad som menas med ”Insight Network Threat”. Lite vägledning skulle välkomnas.

 

Och en liten ”Heads Up” till red…

Och när jag skulle ladda ner den svenska ordboken så står där ”setup-dansk-ordbog.exe” på nedladdnings ”Pop-uppen” 🙂

(P.S. Norton tog även bort denna fil. D.S)

Med tanke på hur mycket filerna virustestas innan de görs tillgängliga misstänker jag att det handlar om ett falsklarm, men jag skickar det vidare till redaktionen (tillsammans med ordboken) så får de kolla upp det.

Airborne Frog
Airborne Frog
Deltagare

    Tackar!

    Have a good one!

    Nu har jag fått svar från redaktionen som säger att det inte finns någon orsak till oro angående Sigil, den ska vara helt virusfri.

    De ska även ha fixat språkpaketet så att svenska laddas hem.

    Airborne Frog
    Airborne Frog
    Deltagare

      Tackar igen.

      Får väl ”säga till” Norton Security att det är OK att ladda hem då. Blir dock lite osäker på den svenska ordboken, mest med anledning av att jag har noll koll på va 17 som menas med vad som står där (se bild)….

      får ta mig en titt hos Norton först….

      men tack igen….

      Det är mycket besynnerligt, och jag har full förståelse för din tveksamhet. Jag testade att ladda hem filerna till min dator och även jag får varningar. När jag sedan testar Sigil med tjänsten http://www.virustotal.com anser 56 av 56 virusjägare att filen är okej (inklusive Symantec som gör Norton-programmen).

      Airborne Frog
      Airborne Frog
      Deltagare

        Sigil lyckades jag få installerat och inga ”tjutande” alarm när jag scannade datorn med Norton, men den svenska ordbogen (eh??? :)) vägrar Norton släppa igenom (om man får säga ”tuppjuck”, så är det det Norton får när jag försöker ”Restore” ordboken), så den skippar jag.

        Tackar igen för hjälpen.

         

        Have a good one!

        Forumet ’FÖRDELSZONEN’ är stängt för nya ämnen och svar.