Köpa på nätet

Detta ämne innehåller 2 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 9 år, 5 månader sedan.
Skapare
harvin
Åskådare

Jag köpte frå dealDX kamera och laddare och stativ. Betalade

Fick äntligen paketet kviterade ut det på posten. När jagkom hem upptäckte jag att paketet varit uppskuret och vikt och teipat så det syntes ingen skada pådet.

Kontaktade lev. fått svar att det var riktigt sänt och jag hade kvitterat det. ingen åtgärd från dem. Då klagade jag hos posten samma sak där inget fel.

Där försvann dom pengarna. sens moral kolla paket innan du kvitterat. Varför får man inte rätt?


wolvesdancin
Deltagare

    Det är i princip avsändaren som ansvarar för att en försändelse når adressaten. Och det bör fortfarande vara avsändaren som ansvarar för att försändelsem är oskadd när den når adressaten. Det finns ju ingen försäkring med vilken man kan gardera sig mot att försändelser är skadade. Dessutom saknar du vittnen som kan styrka din version. Det är ju hur som helst fråga om stöld, vilket du bör polisanmäla. Av flera skäl. Ett är att om du har en hemförsäkring så gäller den bara om du polisanmält stölden/tillgreppet. Dessutom bör du efter anmälan skriva (e-posta) till Postens reklamationsavdelning. Och framför allt bör du ta kontakt med din konsumentsekreterare – om det nu finns en sådan i din kommun eller din kommun köpt in sig i annan kommuns konsumentsekreterartjänst. En konsumentsekreterare är en befattningshavare som hjälper med råd i tvister mellan konsument och näringsidkare. Ring bara din kommuns växel och fråga efter konsumentsekreteraren – ellet hur dom nu titulerar honom/henne.

    Goda råd, och jag skulle dessutom rekommendera att du tar kontakt med Konsumentverket (http://www.konsumentverket.se) och kolla med dem vad de kan hjälpa dig med och hur du bäst anmäler det inträffade hos dem.

    Forumet ’INTERNET’ är stängt för nya ämnen och svar.