scroll

Löst
Detta ämne innehåller 9 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 1 månad sedan.
Skapare
ingethor
Deltagare

Hej

När jag går till Telias hemsida kan jag inte scrolla ner… Bara där! Det funkar på alla andra sidor jag besöker. Talat med telia som ställer sig frågande. Vad göra?

Det låter väldigt underligt. Vad använder du för webbläsare? Använder du några tillägg? Är det likadant med alla webbläsare? Syns det någon ”scroll bar” ute till höger i webbläsaren?

/ PC-tidningen support


ingethor
Deltagare

    Jag kör Chrome men det är samma resultat med Edge. Tillägg ja. Finns ingen ”scroll bar” ute till höger. …Och det är bara med telia som det inte funkar.

    Mycket besynnerligt. Är det på huvudsidan telia.se eller kan du länka till en sida där det inträffar?

    / PC-tidningen support


    ingethor
    Deltagare

      Ja. det är på huvudsidan telia.se det inträffar och även om jag länkar vidare till andra sidor telia.

      Testa att starta Chrome, klicka på de tre punkterna uppe i högra hörnet och välj Nytt inkognitofönster. Sedan surfar du till Telia i fönstret som öppnas. Är det fortfarande samma problem?

      / PC-tidningen support


      ingethor
      Deltagare

        Där funkar det normalt… Underligt eller? Det är ju bara på teliasidan som det krånglar.

        Tack för hjälpen

        Det är inte nödvändigtvis underligt och egentligen inte heller någon lösning på problemet, men det kanske har gett oss en ledtråd. Det kan vara något tillägg som orsakar problemet. Starta Chrome och skriv chrome://extensions/ i adressfältet så kommer du direkt till inställningen för tillägg. Stäng av alla tillägg (du behöver inte ta bort dem, det räcker att stänga av dem) och testa att surfa till Telia. Om det fungerar aktiverar du ett tillägg och surfar till Telia igen. Fortsätt att göra p det sättet till det inte fungerar, då har du hittat tillägget som orsakar problemet.

        / PC-tidningen support


        ingethor
        Deltagare

          Stängde av tilläggen… och då fungerade det normalt. Återaktiverade ett efter ett och det funkade normalt… med alla!

          Hoppas det håller i sig. Tack för god Hjälp.

           

          Det låter udda, men det kanske räckte med en ”omstart” för något av tilläggen. Men jag håller med dig, jag hoppas att det håller i sig.

          / PC-tidningen support

          Du måste vara prenumerant för att skriva inlägg i forumet