Ändra bildupplösning på Office 2003 utan att ändra det på Win 10

Löst
Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 3 år, 8 månader sedan.
Skapare
user-348061
Åskådare

Hej,

Jag använder Office 2003 och vill fortsätta med det av flera funktionella skäl.

När jag på mitt Win 10 skrivbord har upplösningen 3200 x 1800 med 250% ser allt bra ut på skrivbordet och de flesta program, inklusive Office 2003, utom några program, där allt är för smått. Detta går inte att ändra i dessa program, såvitt jag kan se.

Jag har därför ändrat upplösningen på skrivbordet i Win 10 till 1600 x 900 med 100 %. Då ser allt fortfarande bra ut på skrivbordet (t o m litet bättre än tidigare) och i de flesta program, även de som var små i den förra upplösningen. Däremot blir alla program i Office 2003 för stora på skärmen, så jag får ingen överblick. Jag har förgäves letat efter någon möjlighet att ställa om bildupplösningen för endast Office 2003. Kan ni hjälpa mig ?

 

Det går tyvärr inte att sätta individuellt upplösning för Windows-program eftersom de arbetar ”inom Windows” så att säga. Spel och liknande program kan köra med egna upplösningar, men det är för att de inte arbetar inom Windows gränssnitt utan skapar egna.

Forumet ’PROGRAM’ är stängt för nya ämnen och svar.