Angående ert tips i 16/2016.

Inte löst
Detta ämne innehåller 1 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 7 år, 6 månader sedan.
Skapare
kensie
Medlem

Angående ert tips & artikel på sidorna: 5, 42-47, om ’TeamViewer’.

Jag har länge använt mig av detta utmärkta program för att komma i kontakt med alla mina program & bibliotek på min stationära dator i bostaden, när jag är ute och reser. Jag behöver dock byta ut min gamla ’slow motion’ bärbara dator – men vill också slippa slänga pengar på alla program som finns i en ny bärbar dator.
Jag skulle utmärkt klara mig med en ’CHROME-BOOK’ dator, vilka ju som bekant enbart är utrustade med enbart en browser i program biblioteket – och som via ’TeamViewer’ – lätt som en plätt – kommer åt allt på min välutrustade stationära dator i min bostad.
Kruxet är bara – det finns inga CHROME DATORER med 17”-skärm. Jag har länge förgäves väntat på dessa enkelt utrustade bärbara CHROME DATORER – med 17″-skärm till den låga kostnaden av 2000-3000:-
När skall datortillverkarna VAKNA och tillfredsställa oss konsumenters behov? ….undrar Kensie.
https://chromebusinessdevices.withgoogle.com/products/category/chromebooks
 

Måhända är det jag som har missuppfattat din beskrivning, men som det beskrivs är prylen som du efterlyser en omöjlighet eftersom det behövs en dator för att köra en webbläsare. Det behöver inte vara någon avancerad eller kraftfull dator, men ändå en dator med allt vad det innebär. Och sådana finns det som är inbyggda i skärmar, men det brukar vara dyra maskiner.
Däremot är jag lite osäker på vad det är du försöker göra. Har jag uppfattat rätt i att du har en bärbar dator, men vad vill du göra med skärmen som skulle ha inbyggd webbläsare? Vad vill du uppnå för resultat?

Forumet ’PROGRAM’ är stängt för nya ämnen och svar.