Office 2010 installera

Inte löst
Detta ämne innehåller 1 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av markus-6b9a6c17ff804593 markus-6b9a6c17ff804593 10 år, 1 månad sedan.
Skapare
milowa711428
Deltagare

Hej! Äger Office 2007 (för hem och student) som redan är använt på tre datorer varav bara en dator nu finns kvar. Det står att licensen är för tre datorer så vad händer om jag försöker installera på fjärde dator? Jag behöver inte alla funktioner, bara de grundläggande. Office på webben är ingen lösning eftersom jag inte allt har tillgång till nätet. Vill helst inte behöva köpa senaste versionen.

Mitt omedelbara svar är att ta kontakt med Microsofts support för att få tillbaka de två licenser du inte har tillgång till längre. Men den ordinarie supporten för Office 2007 är avslutad och numera tar Microsoft flera hundra kronor för ett supportsvar.

Därför blir mitt råd att du installerar Office på den fjärde datorn och ser vad som händer. Kan inte programmet aktiveras på grund av för många installationer är det inget mer med det. Du får helt enkelt använda ett annat program. Pröva till exempel LibreOffice som är ett bra alternativ till Microsoft Office och dessutom gratis: http://sv.libreoffice.org/

Vänligen
Markus Dahlberg, redaktör

Forumet ’PROGRAM’ är stängt för nya ämnen och svar.