Office 2010-WORD. Ingen färg på skärmen efter uppdatering W10

Löst
Detta ämne innehåller 5 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 4 år, 6 månader sedan.
Skapare
user-473793
Åskådare

Jag har W10.version 1903 och Office 2010. När jag går in i ett Word-dokument och ändrar färgen på texten så kan jag inte se ändringen på skärmen. Skriver jag däremot ut dokumentet så syns mina färgändringar på pappret. Likadant om jag vidarebefodrar det som en doc-fil till en annan person så syns färgerna på hans skärm. Problemet är likadant i mina mail som jag skriver i Windows Live mail. Alla problemen har – som jag känner det – kommit efter det att jag gjorde en uppdatering av W10 i juli i år (1903?). Då blev vissa dialogrutor – i bl.a. Photoshop CS3 – MINDRE. Ja knappt läsliga. I  övrigt så ser jag färger o allt på bilder o annan som jag klistrar in i Word o Windows Live mail. Vänligen: Anders Hellgren
<p style=”text-align: left;”></p>

Nu är ju visserligen både Office 2010 och Photoshop CS3 extremt gamla, men har du undersökt om det finns några uppdateringar för de programmen?


user-473793
Åskådare

    JO, jag fick de – ”väl?” – senaste uppdateringarna för Microsoft Office Home och Student 2010” så sent som 2019-10-09 (onsdags). Men ingen skillnad.
    <p style=”text-align: left;”>Man kan ju undra VAR felet ligger. Har varit inne på Inställningar > Anpassning > Färger i W10 och gjort ändringar. Men ICKE. Har även kollat i Word – och Excel – på Arkiv > alternativ > Avancerat  ifall det finns någon bock som inte är ikryssad. Men ICKE.</p>
    Och när jag nämnde jag CS3 – bara lite i förbifarten – så vet jag att det är gammalt. Tja nästan museiföremål. Men det var bara att uppdateringen i juli av W10 ”ställde till” även andra grejer på datorn.

    / Anders

    Eftersom det verkar som att det bara är i Office som färgproblemet finns, så testa att reparera Office-paketet för att se om det löser problemet.

    När det kommer större uppdateringar till Windows 10, främst den typen som släpps två gånger per år, så kan det hända att gamla program och drivrutiner ”faller ifrån” och inte längre fungerar och behöver uppdateras, alternativt (om programmen inte längre uppdateras) bytas ut.


    user-473793
    Åskådare

      Mitt problem ovan med att färgen försvann på text i Word och Windows Live mail vid en uppdatering av W10 löstes med tipset som fanns i PC-tidningen nr 17 ”Vart tog färgerna vägen” på sidan 17. Gå in på Högerklicka på skrivbordet och välj ”Anpassa”. Sedan ”Inställningar för högkontrast”, Välj där ”Färgfilter”. I kolumnen till vänster finns ”Aktivera färgfilter” som ska stå på läget ”Av”. ENKELT. Om Du – Forumledaren – har länken till just det tipset så lägg gärna in det här för andra med samma problem.

      Jag sätter ditt svar som att det löste problemet, så kan andra läsare med samma problem som söker efter en lösning hitta det.

      Forumet ’PROGRAM’ är stängt för nya ämnen och svar.