Säkerhetsuppdatera automatiskt

Inte löst
Detta ämne innehåller 3 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 5 år, 4 månader sedan.
Skapare
user-340455
Åskådare

Jag vill att mina dokument mm skall sparas automatiskt någon annanstans än på bara på datorn när jag stänger ner och sparar dem.

Jag vill inte behöva säkerhetsuppdatera manuellt utan det skall skötas av sig själv.

Vilka program finns det som kan hjälpa mig med det?

Det enklaste är att du sparar dem i din lokala OneDrive-, Google Drive eller Dropbox-mapp (beroende på vilken av tjänsterna du använder eller vill använda för ändamålet), då kommer filerna automatiskt att synkroniseras med den valda tjänstens lagringsutrymme på internet.


user-340455
Åskådare

    Hej!

    Tack för svar!

    Jag får väl erkänna att jag hade ingen aning om vad du pratade om, one drive mm
    Googlade och hittade vad det var men så vitt jag kan se så är det inget av programmen som sparar ned automatiskt det man sparar.

    Jag vill alltså få tag på ett program som samtidigt som jag sparar en fil eller ett foto så skall programmet också spara i ett moln. Jag vill inte hålla på att spara själv någon annanstans. Det skall ske per automatik.

    Vet att det finns, hade Elgigantens innan men önskar ett program som är lättare att få tag på.

    Om du har Windows 10 skulle jag rekommendera OneDrive, då sparar du filerna som vanligt i en mapp på datorn och innehåller i mappen synkroniseras automatiskt med utrymmet på ditt Microsoft-konto på internet. Anledningen till att jag rekommenderar OneDrive är att det är inbyggt i Windows 10. Här har Microsoft en guide som beskriver hur det går till.

    Forumet ’PROGRAM’ är stängt för nya ämnen och svar.