lumia 550 start

Inte löst
Detta ämne innehåller 5 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 7 år, 9 månader sedan.
Skapare
tvgunnar819246
Deltagare

Hur får man igång denna apparat? Enligt komma igångguiden ska man dra å väster för att se apparna. Det händer överhuvudtagen ingenting när man drar åt vänster. Enda sättet att komma igång är att dra ner rullgardinen uppifrån och välja inställningar. Suck!

Bara för att få det bekräftat – den använder Windows 10?

Det enklaste sättet att beskriva skärmuppdelningen i Windows-telefoner är att den har två stycken skärmar – Start-skärmen som visar de så kallade panelerna som du kan ändra storlek på och som uppdateras med ny information beroende vilken app det handlar om. Till höger om den är skärmen finns skärmen som visar alla uppradade appar som finns installerade. För att byta till den skärmen ska du alltså så att säga flytta Start-skärmen åt vänster med fingret.

Sedan är jag lite frågande inför ”hur får man igång denna apparat”, vad är det du vill göra som trasslar?


tvgunnar819246
Deltagare

    Nu måste jag fråga: Vad är startskärmen och hur får jag fram denna? När jag startar apparaten ser jag windowsfönstret mitt på och datum och klockslag nere till vänster. Sen kan jag peta hur mycket som helst åt vänster eller höger, det händer ingenting! Om jag drar uppifrån och ner kommer det fram små rutor med text och därifrån kan jag komma in via ”inställningar”. Det känns som om det fattas något vid själva starten. Eller är det så det ska gå till? Ja det är Windows 10.

    Vad händer om du drar nerifrån och upp? På beskrivningen låter det som att du befinner dig på låsskärmen.


    tvgunnar819246
    Deltagare

      Om jag drar nerifrån och upp kommer jag till inloggningen. Då fungerar det ju som tänkt! (Varför tänkte jag inte på det)?

      Tack så mycket för hjälpen, nu blir det bra.

      MVH Gunnar

      Det är ofta de enkla lösningarna som är svårats att komma på. 🙂

      Forumet ’SMARTTELEFONER OCH SURFPLATTOR’ är stängt för nya ämnen och svar.