Säkerhetsprogram Telefon

Inte löst
Detta ämne innehåller 1 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 8 år, 3 månader sedan.
Skapare
1iric
Deltagare

Läste er test av mobiltfn OnePlusOne i PC-tidningen nr 02/2015. Jag har nu köpt en OnePlusTwo. Läste sedan i nr 1/2016 om säkerhetsprogrammet Sophos Free Antivirus och laddade ner och installerade det i telefonen. Skrev och upprepade först lösenord för ”väckning” av telefonen och skrev o upprepade sedan lösenord för security. när jag var klar med installationen testade jag att väcka telefonen med mitt första lösenord och det fungerade. När jag sedan skulle ladda ner en app från Play Butik så krävdes det andra lösenordet (för säkerheten). Men det accepterades inte. (Fel lösenord.) Nu går det inte att öppna eller ladda ner vissa appar eller konfigurera, det går inte att läsa SMS med emoji eftersom emoji plugin inte går att installera. Scanner, Privacy Advisor, Security Advisor och Sophos Cloud Management fungerar, men inte de 4 övriga. Någon support hos Sophos verkar inte finnas.    Hur gör man för att ändra lösenord eller ta bort säkerhetsdelen?   //Ingemar

    

Det verkar tyvärr som att den enda supporten de har för sina gratisprodukter är deras communityforum.

https://community.sophos.com/products/free-antivirus-tools-for-desktops/f/4

Forumet ’SMARTTELEFONER OCH SURFPLATTOR’ är stängt för nya ämnen och svar.