HP Envy 5540 skriver bara svart/vit

Inte löst
Detta ämne innehåller 6 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 2 år, 8 månader sedan.
Skapare
5025594275
Åskådare

Hej

Jag kör Windows 10, har en HP envy 5540 skrivare. Den skriver ut både i svart och färg från iphone och ipad, men inte från min bordsdator. Jag använder  Opera som webbläsare. Har  testat allt möjligt, men inte lyckats hitta problemet. Några tips kanske kan hjälpa mig ??!

Skriver den ut svartvitt från alla program eller bara från Opera?


5025594275
Åskådare

    Jag är en gammal pensionär med dålig datakunskap, så jag förstår inte riktigt frågan.

    Om du skriver ut något från exempelvis en ordbehandlare eller med en annan webbläsare, blir utskrifterna fel då också? På din beskrivning låter det som att det bara är när du skriver ut från Opera som problemet dyker upp.


    5025594275
    Åskådare

      Jag har skrivit ut med Edge som webbläsare, men det blev inte färg då heller.


      5025594275
      Åskådare

        Nu har jag avinstallerat och återinstallerat skrivaren och just nu verkar det fungera! Hoppas det fortsätter så, och tack för alla tips.

        Skönt att det verkar ha ordnat sig, nu håller vi tummarna att den fortsätter att sköta sig.

        Forumet ’TILLBEHÖR’ är stängt för nya ämnen och svar.