HP LaserJet 1000 series, skrivare

Inte löst
Detta ämne innehåller 1 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 9 år, 2 månader sedan.
Skapare
bkma1561
Åskådare

Hej jag har en skrivare enligt ovan, den är 12-13 år fungerar utmärkt mot XP.

Jag behöver drivrutiner som gör att jag kan använda den mot min nya dator med Windows 7, 64 bitars.

Tyvärr så har HP inget intresse av att fixa drivrutiner till denna helt perfekta skrivare.

Jag hoppas och vet att det skall gå att fixa drivrutiner, men jag vet inte hur man gör.

Vad jag förstår så finns det massor av denna skrivare, så att det är säkert många som skulle bli glad om man hittade en lösning.

Tack på förhand.

Tyvärr är skrivaren så gammal att det inte ens finns drivrutiner för Windows Vista, så att hitta tillförlitliga drivrutiner för något modernare operativsystem än XP tror jag inte går. Det finns en del hemmagjorda så kallade drivrutiner, men eftersom de är hemmagjorda finns det ingen garanti för att de fungerar eller att det ens är drivrutiner – det kan lika gärna vara trojanvirus som försöker luras att bli installerade, vilket är anledningen till att jag inte vågar föreslå någon av dem. Jag vill inte riskera att du får datorn infekterad.
Det finns även en del förslag på HP:s, men eftersom de inkluderar en rad förslag som att installera drivrutiner från KonicaMinolta och styra om skrivaren mellan olika virtuella portar, överlåter jag på dig om du vill brottas med det i stället för att jag bara ska berätta samma sak som dem.
http://h30434.www3.hp.com/t5/Printer-All-in-One-Software-Drivers/laserjet-1000-windows-7-driver-solution/td-p/309001
LaserJet 1000 må vara en alldeles utmärkt skrivare, jag hade själv en liknande en gång i tiden, men efter mer än tio år kanske det har blivit dags att sig om efter en modernare variant.

Forumet ’TILLBEHÖR’ är stängt för nya ämnen och svar.