HP Photosmart 7510

Inte löst
Detta ämne innehåller 9 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 8 år, 3 månader sedan.
Skapare
kax21
Medlem

Jag har windows 7 64bitar i en VAIO.

Vid ett tillfälle stängde jag av misstag av printern under ett byte av färgpatroner.

Sedan gick det inte att starta den igen, den är helt död.

Den har gått ett par år, från början ansluten via wireless (tills det plötsligt inte fungerade längre), numera vis usb.

Ska jag kasta ut den?

Du får ursäkta om jag kommer med korkad fråga, men det är enbart för att scenariot är så besynnerligt. Dator är komplett död, den ger inga ljud från sig och skärmen är helt svart?


kax21
Medlem

    Det är inte datorn som är död utan printern!

    Hoppsan, brutalt skrivfel av mig, skrivaren menade jag! Det gjorde ju inte förvirrningen mindre. Skrivaren är alltså helt död, ger inga ljud ifrån sig och skärmen är helt svart?


    kax21
    Medlem

      Alldeles korrekt – inget liv i printern. Vad göra?

      Testa att ha strömknappen i på-läge och dra ut strömsladden från skrivaren (inte sladden ur vägguttaget utan sladden ur skrivaren). Vänta i ett par minuter innan du sätter tillbaka den.


      kax21
      Medlem

        Nej, tyvärr. Detta har ingen effekt.

        Sedan vet man ju inte vad som är av eller på.

        Men jag har i varje fall testat  båda.

        Det låter som att en säkring eller liknande kan vara orsaken. Du kan nog behöva ta den till en verkstad och låta dem titta på den.


        kax21
        Medlem

          TV-tjänst i Linköping har tittat på den och misstänker möjligen kraftförsörjningen.

          Men har inte kunnat åtgärda, ny enhet kostar ca 600 kr. Ovanlig elkontakt in i skrivaren.

          Men skrivaren vaknar till ibland men dör sedan ganska raskt.

          Dags för soptunnan?

           

          Det är svårt att svara på. Det är ju i sig en bra skrivare och om den fungerar med bara en ny kraftförsörjning är det toppen, men om de inte kan garantera att de får fart på den finns risken att du betalar 600 spänn för något och ändå måste göra dig av med den. Å andra sidan kostar en ny rimligtvis mer än 600 spänn, men då får du en helt ny och modernare maskin med garanti.

          Forumet ’TILLBEHÖR’ är stängt för nya ämnen och svar.