Skriva ut i Edge

Inte löst
Detta ämne innehåller 6 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  bennetter 7 år, 11 månader sedan.
Skapare
bennetter
Deltagare

 

I onsdags fungerade allt som det skulle.

 

I dag vill inte skrivaren skriva ut från Edge, dvs exempelvis från mitt bankkonto klickar jag på ”prickarna” längst upp till höger och väljer skriva ut.

 

Jag får svar att skrivaren inte kan skriva ut, den säger att den inte är ansluten.

 

Om jag byter från Edge till Internet Explorer går det bra att skriva ut. Då är den ansluten!!

 

Alla dokument inklusive Epost meddelanden går att skriva ut som vanligt.

 

Skrivaren är en Brother MFC-J625DW och den är utrustad med alla nödvändiga skrivarrutiner för Windows 10.

 

 Brennis

 

Har du kontollerat längt upp till vänster i utskriftsfönstret att rätt skrivare är vald? Om den är det men det fortfarande inte fungerar, testa att söka efter och starta Enheter och skrivare, högerklicka på din skrivare och välj Felsök. Den guiden kanske kan hitta något.


bennetter
Deltagare

    Ja, jag har provat. Hjälper inte alls.


    bennetter
    Deltagare

      Ja, jag har provat även detta. Datorn påstår att den inte hittar några fel, men skriver fortfarande inte ut

      Utskriftsproblem i Edge har dykt upp för en del användare ända sedan operativsystemet lanserades, och det verkar fortfarande inte vara någon som har lyckats klura ut varför. Oavsett var man jagar för att försöka reda ut problemet verkar det finnas en gemensam nämnare – plötsligt fungerar det igen. Om det har att göra med att någon Windows-uppdatering korrigerar problemet, eller som Windows själv upptäcker felet och korrigerar det verkar ingen ha lyckats reda ut.
      Det verkar inte vara begränsat till någon specifik dator- eller skrivartillverkare utan det verkar bara dyka upp för att förr eller senare försvinna igen. Det verkar inte ha något med skrivaren att göra eftersom det fungerar för dig i andra program utan det verkar vara något Edge-specifikt. Eftersom Edge är en integrerad del av operativsystemet skulle du kunna testa att använda Systemfilsgranskaren (https://support.microsoft.com/sv-se/kb/929833), annars kan jag tyvärr bara föreslå att du skriver ut får en annan webbläsare och testar med jämna mellanrum för att se om problemet har löst sig.


      bennetter
      Deltagare

        Det här var bästa förslaget hittills. Dessvärre säger avlsutad scan att inga integritetbrott hittades. För närvarande ändrar jag till IE för att kunna skriva ut. Jag får väl hoppas att det plötsligt igen återgår till normalt.

        //Ulf

        Forumet ’TILLBEHÖR’ är stängt för nya ämnen och svar.