Skrivare i Win 10

Inte löst
Detta ämne innehåller 1 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 8 år, 8 månader sedan.
Skapare
g_knut
Medlem

Gick över från Win 7 till 10.an för någon vecka sedan. Men nu har jag fått problem med att skriva ut dokument etc. Jag har Olivetti Job_Jet P200. Systemet har upptäckt skrivaren, men när jag försöker skriva ut händer inget.

När jag går in i Kontrollpanelen/Maskinvara och ljud och begär Visa enheter och skrivare, ser jag två ikoner för skrivaren (Job_Jet P200), en under Skrivare och en under Ospecifierat. I Win 7 var det bara en ikon. I Egenskaper anges på båda ikonerna bara ”typ Utskriftsköer”, inte Skrivare.

Jag har försökt avinstallera båda dessa ikoner/skrivare. När jag sen försökte ”Lägg till skrivare” lyckades det inte. Den återfann inte skrivaren.

Vad göra?

Det kan vara så att den skrivare är så gammal att de drivrutiner som finns inte fungerar med Windows 10. Enligt Olivetti är de senaste drivrutinerna till den skrivaren kompatibla med Windows 2000/XP.

Forumet ’TILLBEHÖR’ är stängt för nya ämnen och svar.