Skrivare – ta bort enhet

Inte löst
Detta ämne innehåller 1 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 9 år, 11 månader sedan.
Skapare
claesfristršm
Deltagare

Använder Windows 7. Har lagt in nätverksskrivare till min hemmarouter och även samma skrivare till en annan router. När det inte har fungerat har jag försökt igen, även USB-anslutningar, vilket resulterat i ett antal skrivare under ”Enheter och skrivare” som inte fungerar. När jag har tagit bort enheterna (skrivarna) har de försvunnit. Men senare, troligen efter att datorn varit avstängd, finns de där igen. Hur ska jag göra för att de inte ska dyka upp igen? Jag misstänker att de icke fungerande skrivaranslutningar stör nya korrekta anslutningar.

Det borde räcka att du klickar på Start-knappen och går in under Enheter och skrivare, högerklickar på den skrivade du vill ta bort och väljer Ta bort enhet.

Om det inte skulle hjälpa, testa att göra om samma manöver fast efter att du har startat upp datorn i felsäkert läge.

Forumet ’TILLBEHÖR’ är stängt för nya ämnen och svar.