TP-Link Repeater RE200

Inte löst
Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 6 år, 7 månader sedan.
Skapare
Väktare
Deltagare

 

Min repeater har tappat kontakten med mitt trådlösa nätverk. För att få fram efterfrågad nätverksnyckel har jag hittat windows hjälp  (W10) https://support.microsoft.com/sv-se/help/4023501/surface-how-to-find-your-wireless-network-password men lyckas inte följa anvisningarna och hittar inte säkerhetsfliken. Repeatern syns när jag kopplar in den med kabel och då det namn jag givit nätverket men trådlöst bara TP-Links ursprungsnamn.

Jag har försökt logga in på nätverket med såväl inloggningsuppgifterna på routerns (Telia) undersida som med mitt nätverksnamn och anslutningsuppgifter.

Nu vet jag inte vilken router du har, men har du testat att ansluta repeatern till nätverket med hjälp av WPS-knappen (om du router har en sådan)? Det eliminerar som bekant behovet av lösenord vid konfiguration.

Om du inte redan har gjort det så kan det vara värt att uppgradera repeaterns inbyggda programvara (firmware), det kanske kan lösa problemet. Allt som behövs för det finns på TP-Links supportsida.

Forumet ’TILLBEHÖR’ är stängt för nya ämnen och svar.