USB-minne

Inte löst
Detta ämne innehåller 1 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 8 år, 6 månader sedan.
Skapare
rullebšr
Deltagare

Jag har ett Transcend 32GB USB 3.0 minne som jag har använt i min TV för att kunna pausa och spela in program. Nu har jag skaffat en hårddisk till TV:n istället. När jag nu sätter i USB-minnet i datorn fungerar det inte. Det dyker upp en flyttbar disk i ”den här datorn” men om man klickar på den kommer en ruta upp med texten: sätt i en flyttbar disk. När jag högerklickar och väljer egenskaper finns den med under maskinvara som JetFlash Transcend 32GB USB Device, och det står att den här enheten fungerar korrekt. Om jag högerklickar på den och väljer formatera, kommer meddelandet: Det gick inte att slutföra formateringen. Jag har försökt på flera datorer med både Windows XP, Windows 7 och Windows 10, men resultatet blir det samma. Är det någon som vet hur man får USB-minnet att fungera i datorn igen?

 

Jag har försökt allt, och följt rådet jag fick, men det är helt dött. Nu har jag givit upp och köpt ett nytt USB-minne istället.

Testa att, i Windows 10, söka efter och starta Datorhantering och klicka på Diskhantering i vänsterkolumnen. Där borde USB-minnes synas i både övre och nedre fönstret i mittenkolumnen. Vad händer om du i det nedre fönstret försöker plocka bort partitioner och lagrad information på USB-minnet genom att högerklicka på det som är lagrat på minnet, och därefter formatera det?

Forumet ’TILLBEHÖR’ är stängt för nya ämnen och svar.