Var får man tag i reservdelar (kugghjul) till en skrivare HP ColorLaserjet4650?

Inte löst
Detta ämne innehåller 5 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 3 år, 1 månad sedan.
Skapare
bengts544366
Åskådare

Har fått problem med det lilla kugghjulet som roterar en av fyra toner i min HP Color Laser Jet 4650DN, några av kuggarna är deformerade så jag skulle behöva byta ett av dessa hjul. Har hittat ett kitt på Ebay med detta kugghjul, men då står det på deras hemsida att man inte levererar detta från USA till Sverige så jag undrar var man kan hitta någon i Sverige eller Europa som säljer reservdelar eller någon firma som tar hand om uttjänta skrivare där man skulle kunna hitta ett begagnat kugghjul eller är det någon som kanske har en avställd  maskin stående. Artikelnr på kugghjulet är RS7-0175.

Har du testat att kontakta något av HP:s servicecenter?


bengts544366
Åskådare

    Ja jag har varit i kontakt med HP:s servicecenter och de säger att eftersom maskinen har utgått ur sortimentet så har de inga reservdelar kvar till den så min möjlighet är att få tag i något begagnat kugghjul och då helst i Sverige eller Europa. Har ni någon idé om var man t.ex. kan få tag i någon firma som tar hand om uttjänta skrivare för skrotning det borde finnas flera sådana här maskiner ute på marknaden som är på väg att skrotas. Tycker det vore synd att behöva göra mig av med denna fina skrivare som fortfarande förövrigt fungerar oklanderligt bara för att jag råkade få en toner som hade ett mekaniskt fel och då gjorde sönder ett drev. Skickar med en skärmdump på det kittet jag hittat i USA.

    Det enda jag har lyckats hitta är företag som säljer hela skrivare (jag googlade på ”hp color laserjet 4650dn reservdelar”) men enbart reservdelar verkar vara stökigt. Det ska vara om du kan få tag på en billig, till och med trasig, skrivare av samma märke och plocka reservdelar från den.


    bengts544366
    Åskådare

      Tack för att du engagerade dig i min fråga, tyvärr så lyckades jag inte hitta något kugghjul till min gamla skrivare den var för gammal och inga reservdelare finns kvar mer än de tre kugghjul som finns i USA och de gick tydligen under samma  exportrestriktioner  som nu vaccinerna gör. Fick investera i en ny skrivare. Men jag hittade en bra firma som handlar med diverse reservdelar för allt möjligt och de hjälpte mig att skanna av marknaden i Europa, det kan ju vara bra för dig att veta om, om du får en liknande fråga framöver.

      Tack från Bengt-Åke

      https://www.convena.com/sv-se/?utm_term=convena&utm_campaign=Search+-+Brand+-+SE+-+BL&utm_source=adwords&utm_medium=ppc&hsa_acc=9924135630&hsa_cam=956556881&hsa_grp=50266804289&hsa_ad=335556197022&hsa_src=g&hsa_tgt=aud-457828026202:kwd-477206730423&hsa_kw=convena&hsa_mt=p&hsa_net=adwords&hsa_ver=3&gclid=Cj0KCQiAv6yCBhCLARIsABqJTjaiTc0ekPVyQ02KCKormY2yZp0oFfzmrcMz7pQH2au7hcjEEVgtH5UaAsDpEALw_wcB

       

       

       

      Det var ju på sätt och vis synd att det löste sig på det sättet, men förhoppningsvis kommer du att trivas bra med din nya och modernare skrivare.

      Tack för tipset med reservdelsföretaget.

      Forumet ’TILLBEHÖR’ är stängt för nya ämnen och svar.