dvd i windows 10

Inte löst
Detta ämne innehåller 7 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 8 år, 1 månad sedan.
Skapare
tussi10
Medlem

instalerade windows 10 på min laptop ASUS X52D. Efter instalaltionen fanns en ikon för DVD-spelare men efter en återstart har den försvunnit DVD.n fungerar inte.

Testa att gå in i Store och sök efter Windows DVD-spelare. Där kan du se om den finns installerad, eller om du behöver ladda hem och installera den.

Eller menar du att själva enheten (som har en enhetsbokstav) har försvunnit från Den här datorn?


tussi10
Medlem

    ja jag menar att själva enheten med enhetsbokstav har försvunnit från den här datorn

    Om du söker efter och startar Enhetshanteraren, finns det en kategori som heter som DVD-/CD-enheter och innehåller den i så fall någon enhet?

    Har du gått in i BIOS för att kontrollera att datorn ens vet att det finns en DVD-enhet?


    tussi10
    Medlem

      Jag kollade i Enhetshanteraren och under andra enheter fanns en DVD

      som heter TSSTCorp CDDVDW TS-L633C Försökte att updatera drivrutinen med Windows hittade ingen och enligt enhetsstatus så skall enheten fungera korrekt

      Då kan du hoppa över att kontrollera i BIOS, för då vet vi att både datorn och Windows känner till att det finns en DVD-enhet. Att den däremot dyker upp under Andra enheter och inte under DVD-/CD-enheter tyder på att dator däremot inte har drivrutiner för att kunna hantera den. Det var helt rätt att klicka på att uppdatera drivrutinen, men det verkar som att anledningen till att Windows inte kan hitta några är att Asus verkar sakna drivrutiner för X52D för alla operativsystem efter Windows 7. Du skulle testa att maila Asus support på följande adress så kan de förhoppningsvis hjälpa dig: http://vip.asus.com/VIP2/Services/QuestionForm/TechQuery?_ga=1.125603466.1408063790.1447695056

      Vad händer om du stoppar in en skiva i DVD-enheten?


      tussi10
      Medlem

        Jag ringde till supporten på ASUS.De svarade att deras system var nere för tillfället och han kunde inte svara på mina frågor vilket jag tycker var ett enkelt sätt att inte behöva svara. Har nu gått tillbaka till Windows 7. Känner väl inget större förtroende för ASUS support 

        Asus kan ha haft rätt i deras påstående, jag var inne på deras webbplats tidigare i dag och möttes av meddelandet att webbplatsen inte var tillgänglig på grund av underhållsarbete.

        Forumet ’WINDOWS’ är stängt för nya ämnen och svar.