Felmeddelande 002000

Inte löst
Detta ämne innehåller 1 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 9 år, 7 månader sedan.
Skapare
kusten
Medlem

Winows 8.1. Var inne i Xbox Games och spelade Majong dådök ett felmeddelande upp  ”Ett problem uppstod vid nedladdningen av data till dagliga utmaningar. Se felkod 002000”. Nu kan jag innte logga in i Xbox Games alls. Har felsökt och läst att det kan vara Proxyserven eller internetanslutningen det är fel på. Har starta om både datorn och modemet, inget hjälper. Datorn fungerar bra i alla andra program.

Torgny

Det finns lite olika bud på hur man fixar problemet, för det verkar som att det finns flera olika orsaker. Jag räknar upp två stycken du kan testa och om ingen av dem hjälper, säg till så fortsätter vi jaga.
1. Rulla tummarna och vänta på att det ska lösa sig själv. I den del fall är det anslutningen till Xbox-tjänsten som trasslar, och eftersom det är ”utanför dina väggar” så att säga, finns det inget du kan göra bortsett från att rulla tummarna tills Xbox har fått fart på tjänsten igen, eller att det temporära trasslet längs informationsmotorvägen mellan dig och Microsoft har löst sig.
2. Kör det här felsökningsprogrammet från Microsoft för att kontrollera om det har något att göra med gränssnittet i datorn. Det har hjälpt för en del drabbade.
http://download.microsoft.com/download/F/2/4/F24D0C03-4181-4E5B-A23B-5C3A6B5974E3/apps.diagcab

Ett tredje alternativ som fungerar för somliga är att avinstallera och återinstallera spelet som drabbats, men eftersom det gäller individuella spel och inte själva Spel-appen skulle jag inte rekommendera det i ditt fall.

Forumet ’WINDOWS’ är stängt för nya ämnen och svar.