Ixus132

Inte löst
Detta ämne innehåller 1 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 9 år, 3 månader sedan.
Skapare
clabo48
Deltagare

Jag har hela tiden kunnat få bilder i en datumkatalog under Bilder men nu har något hänt som gör att bilderna inte automatiskt kommer upp när jag kopplar kabel mellan kamera och dator (Win7). Enheten fungerar och jag når ju bilderna genom att gå in i katalog och kopiera. Men vad har hänt som hindrar automatiken?

Det finns två saker som antingen var för sig eller tillsammans gör att det inte är så automatiskt som det borde.
Själva importen tror jag däremot har utförts av ett program som har att göra med kameran, det vill säga ett program från Canon själva. Testa att surfa till nedanstående adress, leta reda på din kamera, för att sedan testa att ladda hem och installera, alternativt uppdatera, ditt Canon-program.
http://www.canon.se/Support/Consumer_Products/product_ranges/cameras/ixus/
Även om du har senaste versionen installerad, testa att ladda hem och installera den igen så att den får göra alla grundinställningar en gång till. Det kan ”sparka igång” importen så att den fungerar igen.

Nästa steg är att ta reda på om och i så fall vilket program som körs när du ansluter kameran till datorn. Det gör du genom att ansluta kameran, klicka på Windows-knappen och välja Standardprogram. I fönstret som öppnas letar du reda på kameran och tittar på vilket program eller vilken funktion som utförs (om någon) när du ansluter. Det bör i rimlighetens namn programmet du letade reda på i första steget.

Forumet ’WINDOWS’ är stängt för nya ämnen och svar.