Uppgraderade till Windows 10 den 29 juli från Windows 8.1
Inga problem med uppgraderingen förutom i OneDrive.
När jag nu laddar upp bilder till molnet så kan jag inte öppna dessa på vanligt sätt.
I webbversionen visas bilderna med en ikon. Se bifogad bild. Om jag sedan dubbelklickar på bilden/ikonen dyker IE11 nedladdningsruta upp och undrar var på datorn bilden skall sparas.
Har jag missat någon inställning? I Windows 8.1 fungerade OneDrive perfekt.
Platshållarna i OneDrive var suveränt. Saknar denna funktion.
Hoppas att Microsoft lyssnar på kritiken och återskapar dessa.
Mvh Numeron!
Det ska fungera likadant i Windows 10 som i de tidigare versionerna. Det verkar dock som att din OneDrive inte synkroniserar alla mappar. Högerklicka på OneDrive-ikonen i Meddelandefältet och välj Inställningar. Gå in under fliken Välj mappar och klicka på knappen Välj mappar. Se till att alla mapparna är markerade och avbslute med att klicka på OK-knappen följt av nästa OK-knapp.
Fungerar det bättre nu?
Obs! Glömde tillägga tidigare att det inte gäller alla bildformat. Problemen visar sig med bara png och ico-filer. I och med den förändring som skett i Onedrive (Win10), så har jag inte valt att synkronisera alla filer och mappar.
Har i nuläget närmare 160 GB i molnet som vid synkronisering tar upp alldeles för stort utrymme på hårdisken. Testade att synka alla foton i mappen Bilder i OneDrive, men utan framgång. Fler förslag!
Microsoft har en del förslag på den här adressen som du skulle kunna testa:
Tack för länken. Läste den artikeln igår kväll, och prövade mig fram genom förslagen. Men tyvärr, inget av dessa fungerade. Testar i nuläget med att flytta Onedrive-mappen till en annan partion på hårddisken (D), och har markerat alla mappar och filer för synkronisering. Återkommer!
Mvh Numeron!
Problemen i Onedrive kvarstår trots flyttning av OneDrive-mappen till en annan partion. Kan alltså inte se png-och ico-filer i webbversionen av OneDrive. Har som sagt prövat många olika förslag på lösningar men utan resultat.
/Numeron!
Jag får tyvärr hänvisa dig till Microsofts supportforum specifikt för OneDrive, där kan der säkert hjälpa dig.
Har vid flera tillfällen varit inne på denna sida och letat utan framgång.
Kommer nu att ställa frågan direkt till Onedrive-Forum.
Tacksam för all hjälp!
/Numeron!