Säkerhetskopia i W7

Inte löst
Detta ämne innehåller 4 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av  wolvesdancin 9 år, 2 månader sedan.
Skapare
flygaren
Deltagare

Jag kan inte göra en säkerhetskopia. När jag öppnar fönstret ”Säkerhetskopiering och återställning” så får jag upp ett helt blankt fönster utan innehåll eller menyer på vänstersidan.

Vad skall jag göra för att få tillbaka det.

Körde ”Reparera Windows” från senaste CD:n. Då fick jag tillbaka säkerhetskopiera men fick ett annat problem i stället. Kan inte köra Access, klagar på att en fil saknas kan inte heller installera om Access, klagar även då på att en fil saknas (en annan fil)

//S

 


wolvesdancin
Deltagare

    Du har sagt att du har Win 7 som OS. Menar du att du inte kan starta det program Microsoft Access 2010 som ingår i Microsoft Office 2010? Om du har nyckeln till ditt Microsoft Office 2010 så bör det inte uppstå något installationsproblem. Om det är en äldre version av Office så har Microsoft klart slagit fast, att man inte sökt anpassa Win 7 att acceptera sådana äldre versioner. Men om du tidigare kunnat köra ditt Access-program i Win 7, gör en ren start av Win 7 på samma sätt som du gjorde vid din reparation av Win 7 enligt anvisningarna i PC-Tidningen, och försök därefter installera om ditt Office-paket. Om paketet är av en version äldre än 2010, så gör de inställningar som krävs för att köra ett äldre program i Win 7. De flesta program som är utvecklade för Windows Vista fungerar även i den här versionen av Windows, men vissa äldre program fungerar dåligt eller inte alls. Om ett program som är utvecklat för en äldre version av Windows inte fungerar som det ska kan du försöka med att ändra programmets kompatibilitetsinställningar, antingen manuellt eller med hjälp av Felsökaren för programkompatibilitet. Se vidare

    http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/make-older-programs-run#1TC=windows-7  

    Eftersom säkerhetskopieringsfunktionen inte verkar fungera som den ska, börja att testa med detta för att se om det blir någon skillnad:

    http://support2.microsoft.com/kb/929833


    flygaren
    Deltagare

      Jag har kört ”Sytsemfilsgranskaren” enl länken och fick svaret ”inga integritetsbrott”.

      Kan det bero på att jag har installerat Acronis True Image Home 2011.?

      Jag har sparat cbs loggfilen som en textfil men den är vältigt stor och jag kan inte tolka allt som står i den.


      wolvesdancin
      Deltagare

        Bäst att ta saker i tur och ordning. Först konstaterade du, att du har Win 7 som OS och att inte kunde göra en säkerhetskopia. När du öppnade fönstret ”Säkerhetskopiering och återställning” så fick du upp ett helt blankt fönster utan innehåll eller menyer på vänstersidan. Det felet rättade du till genom att du körde ”Reparera Windows” från senaste CD:n. Då fick du tillbaka säkerhetskopieringen men fick ett annat problem i stället. Ditt Microsoft Access som ingår i Microsoft Office måste installeras på nytt, men den konfiguration av OS som PC-Tidningens CD-reparation utföll i accepterar inte ominstallationen med hänvisning till att en viss fil fattas.

        Då är det viktigt att veta från vilket medium du söker ominstallera ditt Axess. Får du info som säger att filen saknas i det mediet?

        Du har sedan kört ”Sytsemfilsgranskaren” enligt den länk du fick av Supporten och fått svaret ”inga integritetsbrott”.

        Det tycks betyda att du Återställt din dators systemfiler till tiden före den då du körde ”Reparera Windows” från PC-Tidningens CD-reparation. Stämmer det?

        Och, nej – ditt datortraseel beror sannolikt inte på att du har installerat Acronis True Image Home 2011.

        Mitt förslag är att du på nytt kör ”Reparera Windows” från senaste CD:n. Då får du ju tillbaka säkerhetskopieringen men får tydligen det problemet i stället att ditt Microsoft Access som ingår i Microsoft Office måste installeras på nytt. Den konfiguration av OS som PC-Tidningens CD-reparation utföll i accepterar inte ominstallationen med hänvisning till att en viss fil fattas. Det bör enligt min mening vara enklast att komma tillrätta med de problem du råkat ut för genom att söka tackla Access-problemet 


        Forumet ’WINDOWS’ är stängt för nya ämnen och svar.