Uppgradering till Windows 2004

Löst
Detta ämne innehåller 5 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 3 år sedan.
Skapare
Änghem
Deltagare

Jag kör min Lenovo laptop med Windows 1909. I Windows Update så finns uppdateringen tillgänglig när min dator kan ta emot den. Enligt Microsoft är ”minnesintegriteten” aktiverad och måste inaktiveras för att 2004 skall kunna installeras. Jag går in i Windows-säkerhet men kan inte hitta någon knapp för ”minnesintegritet”.

Testa att söka efter och starta Windows-säkerhet. Klicka på Enhetssäkerhet till vänster och under Kärnisolering klickar du på Information om Kärnisolering. Där hittar du reglaget för Minnesintegritet.


Änghem
Deltagare

    Kärnisolering finns inte under ”Enhetssäkerhet”. När jag söker på Kärnisolering så får jag svar enligt bifogad fil.

    I så fall skulle jag rekommendera att du använder Microsofts verktyg för att uppdatera Windows från ett USB-minne i stället, då slipper du det problemet eftersom det är en inställning i Windows som orsakar problemet.


    Änghem
    Deltagare

      Nu har jag med hjälp av Microsoft Uppdateringsassistenten, efter flera försök, kunnat uppdatera till 20H2.

      Bra jobbat, skönt att det ordnade sig.

      Forumet ’WINDOWS’ är stängt för nya ämnen och svar.