Win 10 1511

Inte löst
Detta ämne innehåller 3 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 8 år, 5 månader sedan.
Skapare
[email protected]
Åskådare

När jag kör Win 10 1511-uppgradering så slutar det alltid med att min PC återställs till g:a Win 10? Ingen felkod lämnas.

Kan det vara något fel på den nedladdade filen och i så fall hur tar jag bort den och får en ny nedladdning?

En Microsoftrepresentant svarar så här angående just frågan om misslyckad installation av 1511:

Oftast så ligger det något program i bakgrunden som stör processen. Börja med att plocka bort extra hårdvara som kan vara kopplad till datorn. Om det är en bärbar, plocka bort allt i usb-portarna (om inte spar annars bara tangentbord/mus). Plocka även bort extra skärm/TV-koppling.

Om du har tredjeparts-antivirus, inaktivera eller avinstallera detta

Det kan också vara bra att göra en selektiv start (felsäkert läge), http://msft.it/6182BJFUI. Då startar inga ”onödiga” processer som inte behövs.

Personligen skulle jag börja med att plocka bort extrautrustningen och försöka. Om inte det hjälper, starta i felsäkert läge (fortfarande med utrustningen urkopplad) och försöka igen, och först därefter stänga av antivirus.


[email protected]
Åskådare

    Nu fungerade Win 10 1511-installationen, men när jag kontrollerade: Inställningar, System och Om så ser jag ingen information om ver. 1511? Win Update visar att allt är uppdaterat.

    Om Windows Update inte visar att det finns några fler uppdateringar verkar det som att allt har gått bra.

    Forumet ’WINDOWS’ är stängt för nya ämnen och svar.