Forumsvar skapade


19smen44
Deltagare

    Gomorron!

    Ja då får jag bara tacka för mej. Du ska ha stort tack för denna support som faktiskt slutade lyckligt.

    Då fortsätter jag med dessa inställningar.

    Ha en trevlig dag, önskar

    Kåre


    19smen44
    Deltagare

      Ja NU är jag nöjd, men jag undrar om jag gjort något dumt?

      Jag laddade ner en brandvägg från ZoneAlarm. Installerade och testade.

      Jag har nu tillgång till min Musik-mapp, och än så länge utan problem.

      Kan jag känna mej trygg med att Windows brandvägg är ”Röd”, och ZoneAlarm påstår att jag är skyddad?

       

      Undrar

      Kåre

       


      19smen44
      Deltagare

        Jag kan inte minnas om det är Sonos Guide eller mitt eget ”grävande” bland menyerna som gjorde att jag bockade för ”Sonos Desktop Controller”.

        Som ren amatör, tycker jag att det är rätt åtgärd. Sedan vi hördes senast så har jag tagit bort den dubletten av godkännande under ”Tillåtna appar och funktioner”. Dessutom bockade jag ifrån ”Offentligt” för Sonos.

        Ingen av dessa åtgärder gjorde någon skillnad.

        Jag som amatör anser att det är Windows Brandvägg som ”spökar”, och försökte leta upp en annan branfvägg på nätet. Jag har dock inte hittat någon att prova med. Något tips?

        Undrar

        Kåre


        19smen44
        Deltagare

          Säj den glädje som vara beständigt.

          När jag aktiverar Windows brandvägg så upphör kommunikationen. Ändå har Sonos fått klartecken, se klipp!

           

          Kåre

          Bifoga filer:

          19smen44
          Deltagare

            Kära Forumledare!

            Jag stängde av Windows inbyggda brandvägg, och nu håller datorn på med att uppdatera Musikbiblioteket.

            Jag blir sååååå glad! För där har jag all min musik som en senior kan behöva.

            Jag undrar bara vad som händer när jag återaktiverar brandväggen. Bryts kontakten då återigen mellan mitt musikbibliotek och Sonos??

            Kåre

             


            19smen44
            Deltagare

              Första klippet kom visst heller inte med!!

              Bifoga filer:

              19smen44
              Deltagare

                Bifogar två klipp som inte ville följa med i föregående inskick!

                 

                Kåre


                19smen44
                Deltagare

                  Icke sa Nicke.

                  Sonos och Administratörer hade full behörighet. Ändå lade jag till Användare som fick full behörighet.

                  Samma resultat.

                  Jag delade då ut mappen till Sonos, men samma resultat.

                  Orsak: Datorn BYSMEDEN-DATOR svarar inte.