Forumsvar skapade


janbjorkman
Deltagare

    Jag har inga säkerhetsprogram aktiverade. Antar att du menar typ AVG, P-secure etc. Vad betyder att kameran svarar ”successfully matched” Har den då fått någon IP adress från routern via tex DHCP. Om den inte får någon IP adress så går det väl inte att nå den via WiFi nätet. När jag loggar in på routern så kan man se alla anslutna enheter men kameran dyker aldrig upp.  Om jag skall kunna felsöka måste jag veta om och hur kameran kommunicerar med routern alt. mobilen via WiFi nätet.

    Mvh

    Jan B

     


    janbjorkman
    Deltagare

      Jag har testat med 2 olika mobiler (Samsung, Sony) utan fodral. Det blir samma resultat. Efter ”Successfully matched” händer ingenting. Om jag höll mobilen ca 20 cm från kameran missade den helt ”konfigureringen” det blev ingen respons alls. Man måste hålla den ca 9-14 cm ifrån.  OBS jag gjorde ”factory reset” före varje test.


      janbjorkman
      Deltagare

        Jag har ett Telia modem Technicolor TG799vn v2. Kopplade ner tre wirelessenheter från routern med samma resultat.

        Det hänger sig efter ”Successfully matched”

        Kollar jag i routerns log så verkar kameran inte sända något till routern. Det borde väl komma någon DHCP request?

        Utöver mobilen har jag en Chromecast och en Broadlink enhet ansluten via WiFi. Kan de störa? Alla enheter använder 2.4 bandet. Det är väl ingen ide att köra PC programmet då kameran inte har fått någon IP adress.

        Har du fler ideer eller är det dags att skicka tillbaka den?

        Mvh

        Jan B


        janbjorkman
        Deltagare

          Jag följer instruktionen och håller mobilen intill för att göra ”configuration WiFi” efter pipandet i mobilen svarar kameran med ”Start matching” och efter några sekunder säger den ”Successfully matched”. Därefter räknar en räknare ned till noll på mobilen under ca 60 sek. Sedan kommer texten ”pairing ended seaching for device” på mobilen och där blir den hängande forever.

          Jag har gjort resett varje gång och provat med tre olika mobiler. Det enda som är konstant är att det hänger sig på samma sätt.

          Jag använder Telias standard modem som fungerar för minst 10 olika apparater och mobiler så där borde det inte vara fel.

          Finns det någon inställning på mobilerna som kan förhindra att kameran upptäcks?

          Mvh

          Jan B


          janbjorkman
          Deltagare

            Jag har följt hela proceduren ovan. När appen kommer fram till ”pairing end searching for device” blir den hängande

            och inget händer mer.Jag har gjort reset på kameran flera gånger och även använt olika typer av mobiltelefoner. Provade även andra appar med samma resultat. Jag har varit inne i min router och kollat loggen ,men kan inte se några spår efter kameran. Den har i varje fall inte fått någon IP adress. Hur får man fram kamerans MAC-adress? OBS beskrivningen i tidningen saknar WiFi konfigureringen.

            Mvh

            Jan B


            janbjorkman
            Deltagare

              Jag får samma fel att kameran inte blir online. Jag har försökt köra Wireless configuration WiFi och det går delvis bra.

              Den anger att ”pairing av WiFI är OK”  men sedan kan den inte hitta kameran och göra den online.  Jag har även följt era anvisningar från tidningen med samma dåliga resultat. Om man sätter på kameran kopplar den då upp sig mot nätverket

              och får en IP-adress så att man kan se den?

              Hälsningar

              Jan B