Hur kan jag öppna port 465 och 587

Inte löst
Detta ämne innehåller 3 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 8 år, 5 månader sedan.
Skapare
ng.sundkvist205
Medlem

Hej!

Jag har Potoshop Elements 13 som fotoprogram. I Organiseraren finns möjlighet att dela bilder med andra och även sända bilderna med e-post. Det förenklar eftersom bildfilerna reduceras för att passa e-post. Men när jag försöker får jag följande meddelande. ” Om datorn är bakom en brandvägg så måste brandväggen tillåta kommunikation på port 465 och 587 för att valideringen skall lyckas. Jag anväder Windows 10 i min dator.

Hur gör jag, tacksam för hjälp.

Nils-Gunnar

 

 

Det beror helt och hållet på vilken brandvägg det är du använder. Använder du den inbyggda brandväggen i Windows 10 eller har du någon tredjepartslösning?

Jag använder Norton Securitys virusprogram med brandvägg

Nils-Gunnar

För att undvika att öppna portarna för otillåten trafik eller skapa motstridiga brandväggsregler som kan ställa till med problem med nätverkstrafiken, använd Norton Securitys inbyggda supportfunktion för att komma i kontakt med deras svenska supportavdelning. De kan hjälpa dig att skapa reglerna helt rätt, och til och med ta kontrollen över datorn (efter din tillåtelse) för att skapa reglerna åt dig.

Forumet ’E-POST’ är stängt för nya ämnen och svar.