Importera

Inte löst
Detta ämne innehåller 4 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 9 år, 2 månader sedan.
Skapare
botak
Medlem

Jag skulle importera e-posten från Microsoft Office Outlook 2007 till samma 

 

program, efter en ominstalation av datorn; men det vill sig inte rktigt.

 

Hur gör man och vad gör jag för fel?

 

Nu vet jag inte vilka olika varianter du har försökt eller hur du sparade e-posten innan du gjorde ominstallationen, men det enklaste är att skapa kontot på nytt i nyinstallationen av Outlook (så att ny e-post kan hämtas till det kontot och allting fungerar som det ska). Därefter öppnar du den gamla PST-filen så att du har både det nya kontots och det gamla kontots datafiler öppna samtidigt, sedan drar och släpper du bara all den gamla e-post till det nya kontot.


botak
Medlem

    Saken är den att jag hade en gammal e-post-adress från Telenordia, där servern kanske är nedlagd eftersom det inte går att skicka e-post utan bara ta emot. Hade

    ett liscensnummer från PDF Pro 10, som jag måste ha tag i igen (går det att få fram, på något vis?

    Har provat att göra ett nytt konto, men det går inget bra. Har ingen PST-fil, tyvärr.


    wolvesdancin
    Deltagare

      Telenordia grundades 1995 som ett s.k. joint venture ISP (Internet Servive Provider) och telfonbolag mellan BTGroup, TeleDanmark och Telenor. TeleDanmark avslutade sitt deltagande år 2000 och 2001 delades bolaget upp mellan BT och Telenor varvid Glocalnet övertog privatkunderna. Och kanske fortfarande ansvarar för de gamla kunderna. I alla fall kan tänkas att Glocalnet kan besvara din fråga om e-posten. Hör dig för hos 

      https://kundservice.glocalnet.se/Kundservice/Kontakt/

      Skulle vara intressant få höra om dom kunde hjälpa dig.

      Du sparade inte PST-filen före ominstallationen, och du har ingen säkerhetskopia som kan innehålla den?

      Om det enbart gäller serienumret för PDF Pro 10 kan du även testa att kontakta utvecklaren. På deras FAQ-sida skriver de att om man har förlorat sitt licensnummer och inte har kvar e-postmeddelandet kan man kontakta deras support (antingen på adressen [email protected] eller via deras formulär https://pdfpro10.zendesk.com/anonymous_requests/new) så kan de skicka ett nytt.

      http://pdfpro10.com/faq.html

       

      Forumet ’E-POST’ är stängt för nya ämnen och svar.