Jag använder Windows Live Mail 2012 och kan inte hämta mail från mitt [email protected] konto. Jag tror att detta hände efter uppradering till Windows 10.
Jag får felkod 0x80004005.
Jag har fler mailkonton bl.a ett [email protected] och detta fungerar.
Har nu provat Outlook och där fungerar min live.se men det tar lite längre tid att hämta just den mailen i jämförelse med mina andra konton.
Kan det ha med någon uppdatering att göra?
Den överlägset vanligaste missen som kan framkalla den felkoden är så simpel att man helt enkelt har skrivit fel lösenord. Har du dubbelkollat att du verkligen har skrivit rätt lösenord? Ett tips är att skriva det i klartext i Anteckningar, och sedan klippa och klistra in det i lösenordsfältet.
Har du testat att använda inloggningsuppgifterna med en annan e-postklient, till exempel den inbyggda E-post-appen i Windows 10 (bara för att bekräfta att inloggningsuppgifterna är korrekta och att det verkligen är Live Mail som spökar och inte någon annan del i e-posthanteringen)?
Har kontrollerat så att e-postklienten är helt uppdaterad genom att använda nedladdningsklienten på http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/essentials?
Om inget av kontona i Live Mail 2012 använder POP utan samtliga synkroniserar mot mailservrarna, då skulle jag testa att göra en ominstallation av programmet. Det kan tydligen förekomma att om man använder Live Mail 2012 när man uppgraderar till Windows 10 så kan det i sällsynta fall få säkerhetsinställningarna att inte fungera som de ska.
En ominstallation av programmet hjälpte inte. Inte heller att ta bort kontot och återskapa det med automatiska inställningar.
Jag hittade dessa manuella serverinställningar (se bild) och då fungerade det.
Problemet är löst, tack för inspirerande förslag till olika åtgärder.