microsoft outlook 2013

Inte löst
Detta ämne innehåller 9 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 9 år, 11 månader sedan.
Skapare
sorry3
Deltagare

Jag har en undran när det gäller microsoft outlook 2013 ( office 365) jag ska lägga till epost konton i mitt epost men jag har flera mailadresser som ska läggas till men jag får en inkorg , utkorg mm till varje epostadress , går det inte att göra som i outlook 2010 att man har så man kan ha en inkorg till alla mailadresser?

Finns en knapp där man kan välja om man vill ha en ny outlook fil eller använda befintlig men klickar jag på befintlig så blir båda markerad…. ( det är outlook 2013)

Det är   pop3 som jag använder , tycker inte om imap.

Det heter visst när man har en inkorg till alla epostadresser att man har en samlad inkorg.

Vore väldigt bra om det fanns någon som kunde hjälpa mig men helst inte nåogn länk på engelska för jag är inte så duktig på det.:)

Ha en bra dag

sorry3

Hejsan.

Innan jag svirar iväg för mycket vill jag bara kolla så att jag har uppfattat en sak rätt: du kör med Office365 och har Outlook 2013 som en lokal klient kopplad till den tjänsten?

Plus en liten fundering om jag har uppfattat saken rätt: varför använda POP3 när Office365:s inbyggda synkroniering både är enklare och bättre än POP3?


sorry3
Deltagare

    Hej ! Jag använder bara office 365 men jag har nog blandat ihop det att det är outlook 2013 men det är enbart office 365 som jag använder.

    Men vad jag inte förstår är att office 365 har en inbyggd synkronisering, och hur gör man det ?

    Vore tacksam om det finns något att läsa om detta eller någon kan berätta hur man gör med denna synkronisering och eposten?

    Britt inger

    Om du bara står ut med att jag säkert kommer att fråga en massa så ska vi nog reda ut detta ska du se.

    Då vet vi att du använder Office365, då är vi en bit på väg. Använder du något e-postprogram lokalt på din dator, eller använder du enbart e-post i webbläsaren, det vill säga att du surfar till din Office365-domän varje gång du ska använda e-post?


    sorry3
    Deltagare

      Jag surfar inte till min domän  varje gång utan att jag klickar på knappen som ser ut som ett brev  och då öppnas outlook eftersom jag har gjort intsällningar där så att man ska kunna öppna mailen och läsa. Jag går alltså inte ut på min domän som kanske heter [email protected]( men den heter inte så men jag tog ett exempel bara)

      När jag första gången klickade på kuvertet så öppnas det där jag kan skriva in info om min server och min mail adress samt lösen ord. Så när alla data är ifyllda så har jag min epost , antingen om jag väljer pop3 eller imap.

      Hoppas du förstår vad jag menar?

      //Brittinger

       

      Lite osäker. Använder du Windows 8.1, så att kuvertet du syftar på är Win8.1:s inbyggda e-postprogram?


      sorry3
      Deltagare

        ja just precis det är det jag använder och jag har windows 8.1.

        Har nyss nästan köpt denna dator och då var det installerat windows 8 sedan blev det en uppdatering så då blev det windows 8.1 och den tycker jag är mycket bättre.

        Britt inger

        Det låter bra att du tycker det, Microsoft har verkligen gjort en hel del i 8.1 för att göra det mer lättanvänt.

         

        Eftersom du använder det programmet (eller appen kanskle man ska kalla det), tror jag inte att du använder vare sig POP3 eller IMAp utan det som kallas Exchange Activesync (eller EAS), vilket betyder att programmet hela tiden synkroniserar all din e-post, dina kontakter och så vidare, med Office365-tjänsterna som finns online. Innan vi fortsätter skulle det vara bra att få det bekräftat.

        Om du surfar till http://outlook.office365.com och loggar in med den e-postadress och det lösenord som du använder i e-postprogrammet, kan du då se din e-post, din kalender, dina kontakter med mera i det som kallas för Outlook Web App?


        sorry3
        Deltagare

          Jag har office 365 home premium och jag kan inte logga in på den länk som du skickade mig.

          Så just nu känns det som jag sitter fast .  Vet inte hur jag ska komma vidare men jag har som sagt det inbyggda programmet så jag sitter inte i sjön.

          Britt inger

          Oavsett om man använder fullskaliga Outlook eller E-post-appen i Windows 8.1 har de dock det gemensamt att alla e-postkonton man lägger in blir fristående från varandra.

          Forumet ’E-POST’ är stängt för nya ämnen och svar.