Office 365 låser sig

Löst
Detta ämne innehåller 1 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 8 år, 8 månader sedan.
Skapare
Gustaf
Medlem

Kör Windows 7, 64

Alla officepaketets delar låser sig, svara inte och krånglar

Särskilt utsatt är Outlook 2013, som för det första tar mer än en minut att starta, under uppstarten av Outlook fryser hela datorn, inga andra program går att komma åt.

Jag har naturligvis omistallerat Officepaketter och repararerat dessa 

 

Jag har utan framgång kört SCANpst.se men min .pstfil ser lika dan ut storleksmässigt 159 233 KB

 

Excel är mycket tålamodsprovande eftersom svarstider för enkla kommandon kan ta upp till tre sekunder. Jag är rutinerad Excelanvändare och van vid att kunna knappa in formler och funktioner i en följde uta att vänta på att de skall synas i cellen

Hoppas på hjälp

Mvh

Gustaf Drakenberg

 

 

Låt oss koncentrera oss på Excel och Outlook till att börja med. Börja med att testa följande:

1. Tryck Win+R för att öppna kommandofönstret.
2. Skriv Outlook /safe (och observera mellanslaget före /-tecknet) och tryck Enter.

Startar Outlook snabbare nu? Gör sedan samma sak en gång till, men i stället för att skriva Outlook /safe skriver du Excel /safe (även här ett mellanslag före /-tecknet). Arbetar Excel snabbare nu?

Forumet ’E-POST’ är stängt för nya ämnen och svar.