Outlook 2013

Inte löst
Detta ämne innehåller 3 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 9 år, 7 månader sedan.
Skapare
Erik Na
Medlem

Hej,

jag har köpt ny dator windows 8.1 och office 2013. Mina mail, från er bl a, blir konstiga, endast en smal kolumn i mitten av mailet, bredden utnyttjas inte! Gissar att det är någon inställning som måste justeras men hittar inte var? Kan någon hjälpa mig?

/erik

 

 

På vilket sätt visas inte e-posten korrekt? Ser innehållet korrekt ut, bortsett från att allting visas som en smal kolumn, eller är det mer innehåll som ser galet ut?


Erik Na
Medlem

    Hej igen,

    jag bifogar en bild så ni kan se

    /erik

    Jag tror faktiskt inte att det är något som är galet. Det visas i HTML (det kan du se absolut längst upp där det står HTML inom parentes) vilket gör att det visas enligt hur nyhetsbrevet är kodat. När jag kollar på samma nyhetsbrev i min Outlook 2010 är det obetydligt bredare, och fyller inte på långa vägar ut hela bredden. Anledningen till att min blir lite bredare beror troligtvis bara på att vi har olika Outlook så att HTML-koden renderas olika när den visas.
    Jag misstänker att det är en rent praktiskt designgrej i nyhetsbrevet, om det skulle utnyttja hela bredden skulle det se jättekonstigt ut.

    Forumet ’E-POST’ är stängt för nya ämnen och svar.