POP3/IMAP

Inte löst
Detta ämne innehåller 3 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  wolvesdancin 9 år, 2 månader sedan.
Skapare
Agapetus
Medlem

Har stationär PC med Windows 7,och Windows Live mail med Telia. Har samma mailadresser inlagda på plattan, men där försvinner mailen efter en bråkdels sekund. Har försökt ändra i inställningarna från POP3 till IMAP men formuläret vill inte ta emot någon ändring. Telia rycker på axlarna och hänvisar till Premium support.

Kan nån hjälpa ?

Agapetus

Vad är det för platta du har (eller operativsystem på plattan, närmare bestämt)? Har jag uppfattat det rätt i att du har POP3 på den stationära datorn och IMAP på plattan?


wolvesdancin
Deltagare

    Det viktiga i sammanhanget Agapetus, kan faktiskt bl.a. vara om du använder Windows Outlook 13. Ta dig en titt i föregående tråd med namnet ”Telia e-mail” där både du o Christer ställer samma fråga som här – eller hur? Och i alla fall får tips om hur den kanske ska besvaras. Här finns nämligen en hel del ”om”, ”ifall” och andra som PC-Tidningens Support i den tråden skriver att det kan bli ”bort i tok” om man besvarar innan man har koll på – tror jag Supporten menar – obekanta men betydelsefulla ‘trådändar’.


    wolvesdancin
    Deltagare

      P.S. Att mejlen försvinner från din platta efter en bråkdels sekund kan förslagsvis bero på bristande synkronisering mellan plattan och e-postservern. Och det kan i sin tur kanske bero på att – om du nu kör med Outlook 13 – när din Outlook inte kan hitta rätt mapp för e-posten ”Skickat” eller mappen ”Borttaget”, så skapas en osynkad mapp för sådan e-post i din postlåda. Det förslaget är kanske ”bort i tok” men …….hur som helst ska det bli spännande att här slutligen kunna läsa det rätta svaret – antagligen från Supporten.  

      Forumet ’E-POST’ är stängt för nya ämnen och svar.