Har stationär PC med Windows 7,och Windows Live mail med Telia. Har samma mailadresser inlagda på plattan, men där försvinner mailen efter en bråkdels sekund. Har försökt ändra i inställningarna från POP3 till IMAP men formuläret vill inte ta emot någon ändring. Telia rycker på axlarna och hänvisar till Premium support.
Kan nån hjälpa ?
Agapetus
Vad är det för platta du har (eller operativsystem på plattan, närmare bestämt)? Har jag uppfattat det rätt i att du har POP3 på den stationära datorn och IMAP på plattan?
Det viktiga i sammanhanget Agapetus, kan faktiskt bl.a. vara om du använder Windows Outlook 13. Ta dig en titt i föregående tråd med namnet ”Telia e-mail” där både du o Christer ställer samma fråga som här – eller hur? Och i alla fall får tips om hur den kanske ska besvaras. Här finns nämligen en hel del ”om”, ”ifall” och andra som PC-Tidningens Support i den tråden skriver att det kan bli ”bort i tok” om man besvarar innan man har koll på – tror jag Supporten menar – obekanta men betydelsefulla ‘trådändar’.
P.S. Att mejlen försvinner från din platta efter en bråkdels sekund kan förslagsvis bero på bristande synkronisering mellan plattan och e-postservern. Och det kan i sin tur kanske bero på att – om du nu kör med Outlook 13 – när din Outlook inte kan hitta rätt mapp för e-posten ”Skickat” eller mappen ”Borttaget”, så skapas en osynkad mapp för sådan e-post i din postlåda. Det förslaget är kanske ”bort i tok” men …….hur som helst ska det bli spännande att här slutligen kunna läsa det rätta svaret – antagligen från Supporten.