Problem med gmail-appen i iPad

Inte löst
Detta ämne innehåller 3 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 3 månader, 4 veckor sedan.
Skapare
bge328956
Åskådare

Jag har sedan 6 år haft en mailadress på [email protected].se genom att jag har skaffat efternamnet som domännamn via Loopia och kopplat det till G-mail. Jag fick hjälp att fixa detta så jag vet egentligen inte hur det gick till. Det har fungerat utan problem via Gmail-appen i min iPad, iPhone och via webläsare. Men nu kommer jag inte in i mailen på iPad. Jag får ett meddelande: Varning om enhetspolicy  som säger att jag måste ange en lösenkod för domänen efternamn.se. Jag ser nu att jag fått några mail från The G Suite team på engelska som jag inte trodde berörde mig och därför inte har läst. Nu försöker jag läsa men förstår inte.

– Vad ska jag göra för att kunna läsa mail i iPad igen?

– Finns det risk att jag inte heller kommer åt dem i iPhone och på webben?

– Måste jag skaffa ett basic-konto hos G Suite á 5,20€/månad för att fortsätta?

– Finns det något annat sätt att fortsätta med min e-postadress hos annan leverantör utan att betala?

– Hur gör jag i så fall?

Orolig

G Suite är en av Googles företagslösningar, och eftersom det går att starta en kostnadsfri provversion verkar det som att du har råkat göra det för en tid sedan och att den provversionen nu har löpt ut. Gmail som sådant ju som bekant gratis, men eftersom G Suite är en företagslösning så rekommenderar jag att du kontaktar G Suites support så att de kan hjälpa dig att plocka bort företagslösningen utan att det påverkar din Gmail.


bge328956
Åskådare

    Tack för svaret! Men problemet är just att jag inte har någon kod och det krävs för att kunna kontakta deras support, oavsett om man ska ringa, maila eller chatta. Jag hittar inget sätt att komma i kontakt med Google! De påpekar också att jag har en gammal version av G suite där det inte ingår support. Moment 22 liksom.

     

    Har du testat den här guiden? Deras supportforum är ju tyvärr på engelska, men det kanske går att få hjälp där ändå. Flera av tipsen som nämns på supportforumet är att kontakta Google angående betalningen och lösa problemet den vägen. Tyvärr finns inte den heller på svenska.

    Du måste vara prenumerant för att skriva inlägg i forumet