Tele2

Inte löst
Detta ämne innehåller 1 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 7 år, 5 månader sedan.
Skapare
rjo44318821
Deltagare

Vad har hänt med Tele2:s e-posttjänst? För några månader sedan ökade plötsligt antalet spam, från ca 10 per dag till över 100. Något motsvarande för t.ex. g-mail kunde jag inte se. Efter några kontakter med Tele2 via telefon har framkommit

– att spam-filtret har stängts av i väntan på ett nytt, som kommer under fjärde kvartalet. Detta förnekas dock i ett senare samtal…

– att ingen information över huvud taget om e-posttjänsten finns på hemsidan. På frågan varför blev svaret: ”Vi har ingen support för det som är gratis.”

– att möjligheten att aktivera vidarebefordran har tagits bort. Tjänsten fungerar fortfarande på tidigare inlagda men det är alltså inte längre att lägga till nya. Inget besked alls om varför. 

Vad vill Tele2 med tjänsten? Om avveckling, varför då ta bort vidarebefordrantjänsten, som skulle vara synnerligen användbar under en tid för övergång till annan e-postleverantör?  

 

Det kan nog tyvärr bara Tele2 svara på.

Om du använder Gmail kan du försöka med ett trick istället för att skicka meddelanden vidare från Tele2 till Gmail, nämligen att låta Gmail hämta e-post från Tele 2 (det kan låta som samma sak, men Gmail är den aktiva parten som hämtar istället för att Tele2 är den aktiva parten och skickar vidare).

https://support.google.com/mail/answer/21289?hl=sv

Forumet ’E-POST’ är stängt för nya ämnen och svar.