W10 e-post har slutat fungera

Löst
Detta ämne innehåller 2 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  tvgunnar819246 7 år, 5 månader sedan.
Skapare
tvgunnar819246
Deltagare

Plötsligt har W10e-post programmet slutat fungera:” Appen kan inte öppnas, kolla i store efterlösning”. Och kollar jag i store så finns en knapp för att ladda ner e-postappen, verkar vara en ny version, som är ”mycket bättre”. Nerladdningen går i stå efter 34,23 MB och står där och blinkar! Jag har startat om nerladdninen flera gånger, men stannar alltid på samma 34,23 MB.

Jag börjar bli rätt trött på alla dessa uppdateringar som bara ställer till problem.

Finns det någon annan e-postklient som man kan använda istället? (En som räcker ett tag)?

(Jag kommer ju åt min e-post via Google som vanligt).

 

Du kan testa att återställa Windows Update-komponenter och se om det hjälper (https://support.microsoft.com/sv-se/kb/971058). Du får inga felmeddelanden ellan annan information som kan hjälpa i felsökningen?

Om man vill ha en kraftfull e-postklient finns det i princi bara två att välja mellan – Outlook (ej att förväxla med onlinetjänsten Outlook.com) som är kommersiell och gratisprogrammet Thunderbird (https://www.mozilla.org/en-US/thunderbird/).


tvgunnar819246
Deltagare

    Tack för länken, det löste sig på ett par minuter. Men nu blev det ju ett nytt frågetecken: Vad är det för skillnad på Outlook och Outlook.com? Jag har aktiverat Outlook 2016, som ingår i officepaketet, är det rätt Outlook?

    Forumet ’E-POST’ är stängt för nya ämnen och svar.