webmail

Inte löst
Detta ämne innehåller 5 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 9 år, 11 månader sedan.
Skapare
clabo48
Deltagare
Jag har börjat få nån mystisk ruta när jag skall skriva nytt eller svara på epost. Se bifogad skärmdump. 
Varför blir det så i Firefox och jag använder win7? Gäller bara epost allt annat fungerar. Det måste vara nåt tillägg ur nån uppdatering.
När jag kör Firefox i felsäkert läge så funkar det men då försvinner i gengäld verktygsraden.
När man startar om datorn så gäller inte detta. Hur åtgärdas detta?

Tyvärr kan jag inte se någon bifogad bild, vilket försvårar felsökningen. Det låter som att det tillägg som lägger till verktygsfältet du refererar till inte är kompatibelt med den version av Firefox som du använder, men det är som sagt svårt att svara på.


clabo48
Deltagare

    Roligt att se att jag är den ende i Norden som har detta problem!

    Du är säkerligen inte den enda, även om det säkert känns så. Finns det någon text i rutan som kan vara någon ledtråd till vad det handlar om, eller kan du göra ett till försök att ladda upp skärmdumpen?


    clabo48
    Deltagare

      Jag har laddat upp skärmdump varje gång men det går inte. Vet ej problemet med det. Ingen text eller någonting i rutan det är bara det att rutan som man skall skriva i vid nytt eller svar på meddelandet blir 1/10 så stor som den vanliga och lägger sig över meddelandefältet så man ser inte vad man skriver där och den går inte att flytta eller förstora.

      Nu gick det bra med bilden.

      Eftersom problemet försvann när du startade i felsäkert läge men kom tillbaka när du startade i normalt läge, så tyder det mesta på att det är något installerat tillägg i Firefox som ställer till det.

      Testa att starta Firefox som vanlig. Gå därefter in i Tillägg (CTRL + Shift + A) och klicka på fliken Tillägg. Inaktivera alla tillägg, starta om Firefox och se om webbmailen fungerar som den ska. Gör den det, hoppa in i Tillägg igen, aktivera ett tillägg, starta om Firefox och testa webbmailen igen. Fortsätt så tills du hittar vilket tillägg det är som ställer till det.

      Om det bara inträffar hot Blits tycker jag att du även ska fortsätta att bearbeta deras support, eftersom det kan (observera ”kan” för det är inte säkert) vara någonting med deras webbmailsystem som, i kombination med vad du har installerat i din Firefox, som åstadkommer problemet.

       

      Forumet ’E-POST’ är stängt för nya ämnen och svar.