Forumsvar skapade

Airborne Frog
Airborne Frog
Deltagare

    Hej!

    Hittade en ”fungerande” BumpTop på: http://bumptop.en.softonic.com/download

    Hoppas den fungerar för er oxo.

    Airborne Frog
    Airborne Frog
    Deltagare

      Jag använde en hammare…..:)

      Nädå, din tips var behjälpliga, krävdes bara en ny nedladdning och lite bråk med AVGs Internet Security innan det slutligen fattade att jag ville ha programmet på datorn…..

      Jag har inte provat att lägga det på ”Start”, jag använder Start så sällan (hoppar även över det vid inloggningen och går direkt till skrivbordet)….

      Återigen Tack för hjälpen!

      Airborne Frog
      Airborne Frog
      Deltagare

        Hejsan PC-tidningen Support!

        Har precis laddat ner och försökt installera Adobe Type Manager Light, men jag fick åter skåda ”den där” svarta remsan över skärmen – ”Det går inte att köra appen den här datorn. Se om du kan hitta en version för den här datorn hos programvaruutgivaren.” – Så jag vände mig till Adobes websida där jag kunde läsa bl a detta: Current versions: 4.6 (Macintosh); 4.1 (Windows® 95, 98, and NT 4.0). Det verkar alltså som om Adobe Type Manager Light har ”några” år på nacken……..

        Tack för att ni försökte, men jag gissar att ”the search goes on”.

        Airborne Frog
        Airborne Frog
        Deltagare

          Hej Per!

          Efter en hel del knåpande så har jag äntligen fått det att fungera (Jippie!!!!)

          Du ska ett stort tack!

          Airborne Frog
          Airborne Frog
          Deltagare

            Hej Per,

            Jag har antagligen fått ett ”Måndagsexemplar” av Windows 8.1…. oavsett om jag har AVG av eller på så får jag se följande (se bifogad screendump) när jag försöker installera ”WebBrowser”……

            Men tack ändå…………

            Airborne Frog
            Airborne Frog
            Deltagare

              Hej Per!

              Tyvärr tror jag inte att stänga av AVG tror jag inte hjälper när Windows ”säger” att ”Det går inte att köra appen på den här datorn – Se om du kan hitta en version för den här datorn hos programutvecklaren.”

               

               

              Airborne Frog
              Airborne Frog
              Deltagare

                Hej!

                Jag har samma problem med Bump Top, se bifogad screendump, när jag försökte installera det. Även jag har Windows 8.1 på en Lap Top.

                 

                Airborne Frog
                Airborne Frog
                Deltagare

                  Tackar för hjälpen!

                  Efter att ha använt era tips och trixat me datorn, så har den ”lugnat ner” sig något…..

                  Tack igen……

                   

                  Airborne Frog
                  Airborne Frog
                  Deltagare

                    Tackar wolvesdancin.

                    Ska genast ta en titt på Windows Repair……..

                    Har sett att vid ”Blue Screen” crasharna så nämns något som man kan kolla upp i Windows Knowledge Base, men det ska ”dirty word” till att ha papper och penna tillhands när datorn chrashar….. Har, efter omstarten, sökt efter någon form av Log fil (*.log) som kanske skulle kunnat ge mig vägledning, utan att hitta något.

                    Skrivs det någon över huvud taget? Hur som haver, Tack igen…………

                    Airborne Frog
                    Airborne Frog
                    Deltagare

                      Hejsan!

                      Japp, Åtgärdscenter och felsök/systemunderhåll var det första jag tänkte på, sedan körde jag även ett annat program…. utan att de fann någonting. Windows Update har jag inställt på ”installera uppdateringar automatiskt” + att jag brukar göra ett par dagliga sökningar.

                      jag får väl ”luska” lite i helgen och se vad jag kan hitta……

                      Tackar för hjälpen

                      Airborne Frog
                      Airborne Frog
                      Deltagare

                        Hejsan!

                        En Update. Har precis kört Windows Minnesdiagnostik programmet och det rapporterade att inga fel hittades. Däremot fick jag åter skåda meddelandet om att explorer.exe ”crashat” (se tidigare bifogad screendump) när jag startade Firefox för att logga in här……:)

                        Så om det finns någon där ute med andra förslag på en lösning, emottages de tacksamt.