Forumsvar skapade


storbov5
Deltagare

    Ja, det var det man kunde misstänka. Jag testade med även med Pro 11 Ashampo Backup och det händer samma sak.

    De borde bjuda på en licens när de fixat problemet, det har ju trots allt gått åt en hel del tid och svordomar, som tur var kunde jag rädda data på min stationära dator.

    Tack för hjälpen o Gott Nytt År!

    //Göran


    storbov5
    Deltagare

      Tyvärr ingen skillnad!

      //Göran


      storbov5
      Deltagare

        Bifogar fil


        storbov5
        Deltagare

          Nej, var det såhär du menade!

          //Göran


          storbov5
          Deltagare

            Nej Tyvärr!

            //Göran

            Bifoga filer:

            storbov5
            Deltagare

              Det gick inte heller fast jag kopierade in backupen på den stationära datorn under C:/

              //Göran


              storbov5
              Deltagare

                Jag fick tips från Ashampo support att: ”in this case please disable the SecureBoot option in the BIOS of your system”  och detta fungerade med backup filen på min laptop,  så det verkar inte vara något fel backup filen. Men det verkar märkligt att man måste gå in i Bios för att gör en återställning, det är ju endast lämpligt för avancerade användare.

                Jag har även en stationär dator men i den fungerade inte detta tips så där kvarstår problemet. Jag löste det med att kopiera filerna via laptopen till den stationära datorn.

                I laptopen har jag Windows 10 Home  Ver 1709 OS ver 16299. 125

                I den stationära Windows 10 Home  Ver 1709  OS ver 16299.125 ny ren installation

                Båda datorena är från HP ca 4 år gamla

                Problemet med Ashampo Backup 2016 bord väl flera råkat ut för eller??

                Är problemet ej lösbart så får jag hitta något bättre program som man kan lita på eller har Ni några tips.

                Tackar på förhand

                //Göran

                 


                storbov5
                Deltagare

                  Filen ligger på en extern hårddisk med USB anslutning, hur gör jag då för att kunna montera filen??

                  //Göran


                  storbov5
                  Deltagare

                    Det finns inget serienummer på CD skivan Video Grabber bara en tom vit remsa, hur gör man då??

                    //Göran 🙂