Forumsvar skapade
Ja, det var det man kunde misstänka. Jag testade med även med Pro 11 Ashampo Backup och det händer samma sak.
De borde bjuda på en licens när de fixat problemet, det har ju trots allt gått åt en hel del tid och svordomar, som tur var kunde jag rädda data på min stationära dator.
Tack för hjälpen o Gott Nytt År!
//Göran
Tyvärr ingen skillnad!
//Göran
Bifogar fil
Bifoga filer:
Nej, var det såhär du menade!
//Göran
Nej Tyvärr!
//Göran
Bifoga filer:
Det gick inte heller fast jag kopierade in backupen på den stationära datorn under C:/
//Göran
Jag fick tips från Ashampo support att: ”in this case please disable the SecureBoot option in the BIOS of your system” och detta fungerade med backup filen på min laptop, så det verkar inte vara något fel backup filen. Men det verkar märkligt att man måste gå in i Bios för att gör en återställning, det är ju endast lämpligt för avancerade användare.
Jag har även en stationär dator men i den fungerade inte detta tips så där kvarstår problemet. Jag löste det med att kopiera filerna via laptopen till den stationära datorn.
I laptopen har jag Windows 10 Home Ver 1709 OS ver 16299. 125
I den stationära Windows 10 Home Ver 1709 OS ver 16299.125 ny ren installation
Båda datorena är från HP ca 4 år gamla
Problemet med Ashampo Backup 2016 bord väl flera råkat ut för eller??
Är problemet ej lösbart så får jag hitta något bättre program som man kan lita på eller har Ni några tips.
Tackar på förhand
//Göran
Filen ligger på en extern hårddisk med USB anslutning, hur gör jag då för att kunna montera filen??
//Göran
Det finns inget serienummer på CD skivan Video Grabber bara en tom vit remsa, hur gör man då??
//Göran 🙂