Forumsvar skapade


user-474198
Åskådare

    Nej, jag hade olika namn på gamla och nya nätverket. Det känns osäkert att använda samma namn.

    Generellt råkar jag då och då ut för att det blir ”myrornas krig” på tv:n när jag försöker casta Netflix eller Spotify. Då behöver jag bryta strömmen till Chromecast och starta om den. Sedan brukar det fungera ok igen. Så det kan ju bero på att min Chromecast Ultra inte är helt kurant.

     


    user-474198
    Åskådare

      Efter att ha gjort reset på Chromecast ett antal gånger lyckades jag till sist konfigurera den riktigt. Har använt den några gånger till Netflix och den verkar stabil. Vet dock inte vad som gjorde att det fungerade till slut. Kanske var det problem med att få den att byta till det nya nätverket. Appen Fing sa att Chromecast var kopplad till det gamla nätverket.

      Jag har sett att Chromecast nu har den senaste SW.

       


      user-474198
      Åskådare

        Jag har testat att starta om och återställa Chromecast utan framgång.

        Oftast fastnar konfigurationen på ”Söker efter enhet” och ger meddelande ”Det gick inte att hitta några enheter.” På tv:n visas ”Nätverksproblem. Testa att starta om enheten …”

        Ibland hittas enheten och då får jag upp en kod på tv:n som ska verifieras. Men då slutar det med: ”Det gick inte att ansluta ChromecastUtra9999 till ‘Nätverksnamn’.

        Trodde jag hittat en lösning när jag såg hjälptext ”Isolering av åtkomstpunkt har aktiverats i appen Home.” Men i routern är alternativet ”Ställa in AP Isolated” satt till Nej. I appen för routern finns Chromecast med som en aktiv enhet trots att den inte går att hitta via exempelvis Netflix.