Forumsvar skapade
Tack för svar
Jag har frågat HP men blir tyvärr inte klokare. Detta är svaret:
——
What is the end result supposed to be?
A Linux on a USB to Repair/Rescue your W10?
http://www.system-rescue-cd.org/
There is this to add to a standard Ubuntu
sudo add-apt-repository ppa:yannubuntu/boot-repair
sudo apt-get update
sudo apt-get install -y boot-repair && boot-repair
Does the BIOS on both machines match?
Legacy Boot?
——
Vad ska jag fråga dom om sedan?
Jag vet ju inte vilken BIOS som Samsung har mer än:
SAMSUNG Electronics BIOS Team u5.4 c2.10.1208
Jag hittar ingen fil där jag kan lägga till infon dom föreslår. Vet ni?
Hur ska jag veta om BIOS matchar varandra??
Legacy boot???
Det känns som att HP fortfarande kör sin egen variant av BIOS som dom gjorde i tidernas begynnelse …
Förr i tiden kunde jag säkert ha löst problemet men efter 2st strokes så är jag lite handikappad 🙁
//P.F.
Testade nu i min gamla Samsung RC530 och där fungerar det.
Datorn som inte fungerar är en ganska ny HP Pavilion som jag har haft konstiga problem med. Jag förbannar mig själv att jag köpte HP som har en mängd konstigheter inbyggt 🙁
Tacksam om ni kan få fram hur jag ska göra med HP’n.
Tack för svar. Tyvärr löste det inte problemet.
Jag har dels installerat om USB-minnet, samt installerat ett nytt USB-minne, men fortfarande samma problem med bägge.
Tillägg:
Har Win10 / 64bit
Skärmdump:
Bifoga filer:
Tack för svar!
Det fungerar, men allt hamnar som zip-filer i mappen ”Hämtade Filer” (eller efter ditt val). Inte för att det är något större problem att packa upp, men jämfört med ”Dropbox” (som hanterar filer och mappar som om de vore de fysiska objekten direkt på t.ex skrivbordet) så är det lite krångligt. Fördelen är det lägre priset på ”Keepit”.
Tack för att ni lägger ner arbete på att lägga ut alla program så vi kan testa!
Idag fick jag svar från Safecart:
You have successfully unsubscribed from automatic renewals. As well we have refunded your most recent renewal as per your request.
Dom har alltså stängt av den automatiska betalningen och även återbetalat mitt köp (trots att jag inte bad om det). Jag har ännu inte testat om dom stängt ner min licens, för då kommer jag inte att få möjlighet att testa om det är Spyhunter4 som krachade min förra Win7-installation.
Jag skulle nu vilja föreslå att PC-T, om möjligt, informerar läsarna om vikten att läsa köpebekräftelsen noga så man inte råkar ut för något ”obehagligt” och även visa hur man kan inhibera en automatisk betalning via PayPal.
Har nu fått svar från svenska agenten:
Tack för input, vi på 7LAB säljer Fluke produkterna i Sverige men ansvarar inte för deras kampanjer, som du nu laddat ned.
Det är korrekt, nedladdningen är helt värdelös för användning då den inte kan användas för analys av ditt nätverk.
Du kan dock spela in PCAP filer med wireshark/airpcap och sedan exportera in i wifi analyzer.
De som aktivt promotar denna programvara borde meddela kunden produkten för nedladdning inte kan användas för realtid protokollanalys.
Vad jag förstår så är Cleverbridge en faktureringsfirma som anlitas av diverse mjukvaroföretag.
Jag har betalat till Cleverbridge när jag köpt in antivirusprogrammet ”Avira” och en mängd program från ”Ashampoo” och mina aktiveringskoder har alltid fungerat utan problem. Observera att det är skillnad mellan referensnummer på kvittot och aktiveringskoden.
På köpebekräftelsen brukar det finnas en länk till support och en länk till PDF-kvittot. Kolla om du hittar en mailadress och skriv till dom.
Lycka till!