Forumsvar skapade


svala09
Deltagare

    Problemet är löst! Lyckades tömma disken på sitt innehåll med hjälp av en Linux-dator. Därefter formaterade jag disken och nu tycks den fungera igen-Fingers crossed!! Man vet aldrig!

    Tack för all hjälp under ”processen”!


    svala09
    Deltagare

      Har gjort en diskkontroll i felsäkert läge och fick i första skedet beskedet att ”inga fel har upptäckts på enheten”. När jag därefter genomsökte enheten fick jag veta ”att fel som måste repareras har hittats på enheten. Reparera enheten med windows inbyggda program”. Här får jag dock ingen respons om ev åtgärder! Vad tror du om detta?

      Går det att återskapa filer från en disk som man inte har tillträde till? Knappast troligt!

       


      svala09
      Deltagare

        I detta fall använder jag e-post från Bredbandsbolaget eller Telenor, som det är i dag.


        svala09
        Deltagare

          Efter vad jag kan se så gäller problemet enbart från några personer, dvs. inte alla mail! Vilket kanske tyder på att resp avsändare inte har korrekt inställningar!

          Tack för hjälpen!

          svala09

           


          svala09
          Deltagare

            Vi har nog samma version av Mail-programmet! Det aktuella problemet löstes nog genom

            att vi helt enkelt klickade ur ”Minimera menyfliksområdet”. Vi hoppas att det håller!

            Tack för snabb assistans!

             


            svala09
            Deltagare

              Tack för info!

              När det gäller Windows Live Mail så finns det ju fem olika ”flikar” uppe till vänster:

              ”Arkiv”, ”Start”, ”Mappar”, ”Vy” och ”Konton”. Hos mig har programmet alltid startat i Start-vyn men

              nu plötsligt startar det i Arkiv-vyn. Det är det problemet jag hoppas få hjälp att lösa!

               


              svala09
              Deltagare

                Nej, Windows Live Mail ville inte starta upp efter att jag väntat en stund. Det blev omstart och då gick det i de allra flesta fall OK. Däremot tror jag att din förklaring ovan träffar rätt och det betyder att man egentligen inte ska mixtra så mycket …

                I mitt fall inträffade det märkliga att sedan jag kopplat bredbandskabeln i ett nytt uttag på routern så har problemet inte visat sig. Också lite märkligt, kan tyckas!

                svala09


                svala09
                Deltagare

                  Problemet verkar nu vara löst. DEt visade sig att på den datorn, där problemet uppstod, var rutan (under Kompabilitet) ”Kör detta program i komp.läge för:” förbockad. När jag tog bort denna ”bock” försvann problemet.

                  Tack för ert intresse och tips!

                  /Bengt

                   


                  svala09
                  Deltagare

                    Jag har Windows 7.

                     /Bengt

                     


                    svala09
                    Deltagare

                      Tack för länken! Intressant! Är jag helt ute och ”cyklar” om jag misstänker en viss risk för ”konflikt” mellan antivirusprogram och uppstartsprocessen?

                      /Bengt S