Forumsvar skapade
Problemet är löst! Lyckades tömma disken på sitt innehåll med hjälp av en Linux-dator. Därefter formaterade jag disken och nu tycks den fungera igen-Fingers crossed!! Man vet aldrig!
Tack för all hjälp under ”processen”!
Har gjort en diskkontroll i felsäkert läge och fick i första skedet beskedet att ”inga fel har upptäckts på enheten”. När jag därefter genomsökte enheten fick jag veta ”att fel som måste repareras har hittats på enheten. Reparera enheten med windows inbyggda program”. Här får jag dock ingen respons om ev åtgärder! Vad tror du om detta?
Går det att återskapa filer från en disk som man inte har tillträde till? Knappast troligt!
I detta fall använder jag e-post från Bredbandsbolaget eller Telenor, som det är i dag.
Efter vad jag kan se så gäller problemet enbart från några personer, dvs. inte alla mail! Vilket kanske tyder på att resp avsändare inte har korrekt inställningar!
Tack för hjälpen!
svala09
Vi har nog samma version av Mail-programmet! Det aktuella problemet löstes nog genom
att vi helt enkelt klickade ur ”Minimera menyfliksområdet”. Vi hoppas att det håller!
Tack för snabb assistans!
Tack för info!
När det gäller Windows Live Mail så finns det ju fem olika ”flikar” uppe till vänster:
”Arkiv”, ”Start”, ”Mappar”, ”Vy” och ”Konton”. Hos mig har programmet alltid startat i Start-vyn men
nu plötsligt startar det i Arkiv-vyn. Det är det problemet jag hoppas få hjälp att lösa!
Nej, Windows Live Mail ville inte starta upp efter att jag väntat en stund. Det blev omstart och då gick det i de allra flesta fall OK. Däremot tror jag att din förklaring ovan träffar rätt och det betyder att man egentligen inte ska mixtra så mycket …
I mitt fall inträffade det märkliga att sedan jag kopplat bredbandskabeln i ett nytt uttag på routern så har problemet inte visat sig. Också lite märkligt, kan tyckas!
svala09
Problemet verkar nu vara löst. DEt visade sig att på den datorn, där problemet uppstod, var rutan (under Kompabilitet) ”Kör detta program i komp.läge för:” förbockad. När jag tog bort denna ”bock” försvann problemet.
Tack för ert intresse och tips!
/Bengt
Jag har Windows 7.
/Bengt
Tack för länken! Intressant! Är jag helt ute och ”cyklar” om jag misstänker en viss risk för ”konflikt” mellan antivirusprogram och uppstartsprocessen?
/Bengt S